توسعه اقتصاد دانش بنیان اولویت منطقه آزاد ارس است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، توسعه اقتصاد دانش بنیان را یکی از اولویت های اصلی منطقه آزاد ارس عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در بازدید از نمایشگاه رینوتکس 2019 و در گفتگو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: منطقه آزاد ارس حمایت از شرکت های دانش بنیان، فناور و نخبگان صاحب ایده و فکر را در اولویت کاری خود قرار داده است و یکی از اولویت های اصلی ارس، توسعه اقتصاد دانش بنیان در نقطه صفر مرزی است. 
نریمان تاکید کرد: به منظور حمایت عملی، مشوق های خاصی برای فعالان این حوزه در منطقه آزاد ارس تصویب شده است و حمایت های مادی و معنوی سازمان باعث افزاش شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپ ها در ارس شده است. 
وی با اشاره به حضور فعال منطقه آزاد ارس در هفتمین نمایشگاه ربع رشیدی، افزود: برخی از شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس در نمایشگاه رینوتکس 2019 شرکت کرده اند و این نمایشگاه نشان دهنده کارهایی است که در این حوزه در طول یک سال گذشته صورت گرفته است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: در بازدید از غرفه های مختلف حاضر در نمایشگاه نیز شاهد رونمایی از فناوری های جدیدی بودیم و در منطقه آزاد ارس نیز تلاش خواهیم کرد تا از این موارد بر اساس نیازهای منطقه، بهره ببریم. 
نریمان استفاده از فناوری های داخلی را بهترین راه مقابله با تحریم ها عنوان کرد و  ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان، باید از توان متخصصان و نخبگان داخلی استفاده کنیم و هم اکنون فرصت خوبی ایجاد شده است تا صاحبان فکر و ایده، طرح های بومی خود را عملیاتی کنند.
وی در زمینه تاثیر اقتصاد دانش بنیان بر رشد و توسعه منطقه، گفت: با فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، علی رغم تحریم ها، صادرات منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 76 درصد افزایش یافته است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تولید محصولات کشاورزی نیز تقریبا به همین میزان در سالجاری افزایش یافته است. 
نریمان خاطرنشان کرد: بزرگترین مجتمع گلخانه ای خاورمیانه تا 2 هفته آینده در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد تا میزان تولیدات گلخانه ای و صادرات این محصول تا 40 هزار تن در سال افزایش پیدا کند. 
وی تاکید کرد: وسعت منطقه آزاد ارس در هفته های گذشته از 51 هزار هکتار به 73 هزار هکتار افزایش پیدا کرده است و این موضوع توان منطقه را برای توسعه بیشتر بالا می برد. 
وی در پایان گفت: اعتلای ارس به اعتلای کل استان و کشور خواهد انجامید و باعث افزایش درآمد مردم در بلند مدت خواهد شد. 
گفتنی است، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، موسوم به رینوتکس ۲۰۱۹ دوشنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با حضور جمعی از مقام های کشوری و استانی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو