هزینه 265 میلیارد تومانی ارس برای رفع موانع محیط زیستی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک با مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 265 میلیارد تومان برای رفع موانع زیست محیطی در محدوده منطقه آزاد ارس هزینه کرده ایم.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام این خبر افزود: راضی به خدشه دار شدن ضوابط زیست محیطی نیستیم و آماده همکاری با تلاشگران و حافظان محیط زیست هستیم.

نریمان گفت: پروژه های بزرگ ازجمله نیروگاه تولید برق، کمپست و سایت صنایع سنگین، مجوز زیست محیطی دارند و سایر پروژه های در دست اقدام نیز باید در سریع ترین زمان بدون موانع زیست محیطی به مرحله اجرا برسند.

وی افزود: پیشنهاد میکنم اقدامات محیط زیست در سایر مناطق آزاد ایران در ارس نیز اجرا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات زیست محیطی یکی از بهترین تصفیه خانه های کشور طبق استانداردهای روز دنیا را در سایت های صنعتی ارس احداث کرده ایم.

نریمان تصریح کرد: منطقه آزاد ارس توان تبدیل به الگو و سرآمد مناطق آزاد ایران را دارد و برای تحقق این موضوع قطعا به توان تخصصی محیط زیست آذربایجان شرقی نیاز داریم.

وی با اشاره به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور و تاکید جدی بر تفویض اختیارات تمامی دستگاه های اجرایی به مدیران عامل مناطق آزاد، گفت: علیرغم اینکه قانون صرفا نهادهای امنیتی را از تفویض اختیارات به مدیران عامل معاف کرده است، اما معتقدم محیط زیست نیز باید در ردیف نهادهای امنیتی قرار گرفته و بر عملکرد دستگاه های دیگر نظارت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ما وارث اقدامات مدیران قبلی هستیم، بر لزوم همکاری مشترک با سازمان های تخصصی اندک موانع فعالیت های اقتصادی ارس را نیز حل کنیم.

** می خواهیم ارس در کشور الگو باشد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی که میزبان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بود، گفت: میخواهیم ارس در کشور الگو باشد.

حمید قاسمی در جلسه بررسی موانع محیط زیستی منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس برای استان ارزشمند است و ما علاقمند به رونق و توسعه اقتصادی بیش از پیش این منطقه هستیم.

قاسمی در این جلسه استقرار تیم متخصص محیط زیست برای پایش دوره ای واحدهای تولیدی را پیشنهاد کرد و گفت: موانع خاصی در ارس وجود ندارد اما باید طبق قانون پایش دوره ای واحدهای تولیدی و صدور مجوز ها در حوزه املاک نیز مشخص شود.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی موانع فعلی را ارائه کرد که با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همراه شد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هدف ما از تشکیل کارگروه مشترک، انجام پایش های دوره ای منظم توسط سازمان منطقه آزاد ارس است تا از بوجود آمدن هر نوع مانعی در مسیر فعالیت های اقتصادی و تولیدی آن منطقه جلوگیری شود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو