با معرفی اسب های کاسپین برتر در هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین منطقه آزاد انزلی؛

اسب نوید اسطوره نریان ها و اسب مریم به عنوان اسطوره مادیان ها معرفی شد

هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با استقبال گسترده عموم مردم و حضور معاونین و مدیران این سازمان، نمایندگان مجلس، فرماندار بندر انزلی و مدیران مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان در مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این جشنواره ملی یک روزه که ۷۶ رأس اسب از ۴ استان گیلان، تهران، مازندران و قزوین به نمایش گذاشته شد، "اسب نوید" از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اسطوره نریان ها و "اسب مریم" از باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به عنوان اسطوره مادیان ها از سوی داوران انتخاب شد.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی اسب کاسپین گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای برنامه ریزی ها و اهداف خود اقدام به حمایت و برگزاری رویداد های مهم ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی نموده که موجب افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه می شود.

مجید فاتحیخاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای دامپروری، پرورش اسب کاسپین است که علاوه بر کمک به حفظ این گونه ارزشمند در کسب درآمد پایدار به جوامع محلی نیز کمک می کند.

هوشنگ افشاری مسوول برگزاری جشنواره نیز با اشاره به قدمت و اصالت اسب کاسپین گفت: ۵۰ سال است که اسب کاسپین در دنیا شناخته شده ولی این اسب شش هزار سال قدمت دارد و محققین بررسی کردند ۶۰ میلیون سال گذشته است تا این موجود تکامل پیدا کرده و به این مرحله رسیده است و تمام اسبهای شرق کره زمین به نوعی به لحاظ ژنتیکی به اصل کاسپین مرتبط هستند.

مصطفوی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نیز در این جشنواره با اشاره به لزوم حفظ و تکثیر نژاد اسب کاسپین بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ رأس اسب کاسپین در سطح استان شناسایی شده و نیاز است ضمن حفظ ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین، به خالص سازی ژنتیکی نیز که بخش مهمی از فعالیت تکثیر است توجه شود.

گفتنی است؛ اسب کاسپین یکی از قدیمی ترین اسب های جهان بوده که دارای قدی متوسط، هوش بالا و فیزیک قوی است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو