جشنواره تئاتر فتح خرمشهر مجالی برای بروز استعدادهای ناب است

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای فراهم آوردن متونی که در خصوص مقاومت نگاشته شده و مجالی است برای بروز استعدادهای ناب و درخشانی که با این موضوع توانسته اند به آفرینش هنری بپردازند.

به گزارش فرینا، محمد مجتبی حسینی بعد از دیدن تئاتر « بُرا» به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوردی از شهرستان بروجرد در تالار فانوس خرمشهر، جشنواره تئاتر فتح که  بیست و دومین دوره اش در حال برگزاری است را فرصت مغتنمی برای فراهم آوردن متونی که در خصوص مقاومت، دفاع مقدس و سال هایی که ایران از کیان خویش دفاع کرد نگاشته شده و مجالی برای بروز استعدادهای ناب و درخشان که با این موضوع توانسته اند به آفرینش هنری بپردازند، دانست.

حسینی در خصوص برنامه های حمایتی وزارت ارشاد از هنرمندان تئاتر خصوصا تئاتر دفاع مقدس، گفت: طبیعتا برنامه های حمایتی وزارت ارشاد اسلامی از تئاتر برنامه های مشخص و منسجمی است و طی سال ها شکل گرفته، یکی از برنامه هایی که برای معرفی این جنبه از تئاتر طرح ریزی شده جشنواره فتح خرمشهر و رویدادهایی از این دست می باشد، برای این جشنواره در همین دوره فعلی قریب ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ظرف مدت برگزاری جشنواره ۳۳ تئاتر بر روی صحنه خواهند رفت که ظرفیت فوق العاده ایی است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب برگزیده نمایشنامه ها  با عنوان« یادگار رهایی»، تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در این جشنواره بعنوان رویداد مرکزی درباره آثار مربوط به دفاع مقدس بوجود آمده و مابقی جنبه ها و آثاری که در حول این محور در طول سال به عرصه و بروز می رسد، نشان دهنده توجه هنرمندان به این موضوع است؛ موضوعی که نه تنها مربوط به روزگار ما بلکه متعلق به تاریخ است چراکه اگر ما تاریخمان را مرور کنیم رشادت های این چنینی کم نداشته ایم و مشاهده می کنیم که هنوز و هم چنان در محضر تاریخ زنده و پرشکوه هستند، طبیعتا ما نیز باید با آفرینش های هنری، تهیه متون و آثار ارزشمند این فرصت را برای آیندگان و شناختن روزگارمان فراهم کنیم.

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بین المللی بودن جشنواره را صرف حضور چند گروه خارجی ندانست و اذعان داشت: تعریف بین المللی، تعریف دیگری است اینکه چند گروه خارجی در جشنواره ای شرکت کنند به معنای بین المللی بودن آن رویداد نیست. جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در بعضی دوره ها دارای مهمان های خارجی بوده اما بین المللی به معنای استانداردش نبوده است.

حسینی برای اینکه  جشنواره به سمت بین المللی شدن برود، عنوان کرد: جشنواره باید استانداردها و نظامات ویژه ای پیدا کند که وقتی وارد عرصه بین المللی می شود و مهمان هایی از کشورهای دیگر در آن حضور پیدا می کنند، عمق ارزشمندی این رویداد را بتوانند دریافت کنند. فکر می کنم جشنواره امسال که تمام شاخص های کمی و کیفی اش از توسعه قابل توجهی حکایت دارد، فرصت مناسبی است تا بتواند طی یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به مرزی برسد که بتواند بعنوان یکی از مهم ترین رویدادهای ملی و فرا ملی مطرح شود و منطقه را متوجه این جریان ارزشمند هنری کند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو