رشد 2.6 درصدي ترانشيپ کالا در بزرگترين بندر ايران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، از جابجایی افزون بر 910  هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران طی هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، "اله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری، اظهار داشت: از ابتداي امسال تا آغاز آبان ماه جاري، در مجموع 910  هزار و 559 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در پيشرفته ترين بندر كانتينري ایران تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور افزود: از مجموع 778 هزار و 541 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده سال جاري، بيش از  172 هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است كه بيانگر رشد 2.6 درصدي در همسنجي با مدت مشابه سال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 100 هزار و 434 TEU نيز مربوط به کانتینر هاي ترانزیتی است .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در پایان از جابجایی 207 هزار و 638TEU  کانتینر صادراتی و 298 هزار و 110  TEU کانتینر وارداتی با کاهش 22.3 درصدی در این بندر سخن گفت.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم (سوپرپست پاناماکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بيش از 80 درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو