ارتقای فرهنگ عمومی راهبرد اساسی منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ارتقای فرهنگ عمومی را راهبرد اساسی منطقه آزاد اروند دانست و گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و آموزش در منطقه آزاد اروند هزینه شده که این رقم در این منطقه یا در شهرهای همتراز بی ‌سابقه بوده است.

به گزارش فرینا، «اسماعیل زمانی» در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت نبی اکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: مجموعه فرهنگی منطقه آزاد اروند حدود ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد که ۱۶ هزار متر آن مساحت سالن اجتماعات آن است.
زمانی، از افتتاح سالن ۷۰۰ نفره این سازمان خبر داد و افزود: این سالن با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر و با حضور هنرمندان و مردم منطقه اروند اکنون افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: امیدواریم این مجموعه باعث توسعه منطقه آزاد اروند در حوزه فرهنگ و هنر باشد و استفاده‌های خوب و بهینه‌ای از آن صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تقدیر از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدوارم جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، مناسبتی دائمی و ادامه‌دار باشد و در سال‌های آینده با وضعیت بهتر و پربارتری برگزار شود.
زمانی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی این را دارد که این جشنواره را به شکل بین‌ المللی برگزار کند گفت: ما برای برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی آمادگی کامل داریم و از همه صاحبان آثار در منطقه دعوت می کنیم تا این جشنواره را به عنوان برند منطقه آزاد اروند معرفی کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم فجر یا جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به دلیل استمرار باید حاوی پیام‌هایی برای ارائه به مردم باشند که در سطح عمومی تاثیر بگذارد.
زمانی اضافه کرد: خوشبختانه این جشنواره هر ساله با امکانات و موفقیت بیشتری مواجه بوده و امسال ظاهرا بنا بر گزارشی که داده‌اند تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شده و امیدوارم کیفیت این جشنواره هر ساله بالاتر برود.
وی ارتقای فرهنگ عمومی را راهبرد اساسی منطقه آزاد اروند دانست و گفت: ارتقای فرهنگی به عنوان راهبردی اساسی برای منطقه آزاد مطرح است و گسترش و توسعه فرهنگی منطقه در اولویت آن قرار دارد به ویژه توسعه فرهنگ عمومی و آنچه مربوط به نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: به تبع هنر و رشته‌هایی که مربوط به هنر است از جمله تئاتر و سینما در منطقه آزاد اروند در اولویت هستند و این رشته‌های هنری در راهبرد توسعه فرهنگی از اهمیت سرمایه‌گذاری برخوردارند.
زمانی، از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی هزینه شده در حوزه فرهنگ و آموزش منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات داده شده در بخش فرهنگی پس از دوران بازسازی، به اندازه سرمایه گذاری یک ساله منطقه آزاد اروند هم نمی‌شود.
وی افزود: ۱۰ درصد اعتبارات منطقه آزاد اروند طبق قانون باید هزینه فرهنگ شود؛ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و آموزش در منطقه آزاد اروند هزینه شده که این رقم در این منطقه یا در شهرهای همتراز بی‌سابقه بوده که امیدواریم این اعتبارات موجب اعتلای فرهنگ و هنر در منطقه آزاد اروند شده باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو