آغار عرضه و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک در مناطق آزاد 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عرضه و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک جهت ساخت پایانه فرودگاهی کیش، برای نخستین بار در مناطق آزاد خبرداد. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، غلامحسین مظفری، امروز دوشنبه در حاشیه برنامه های روز کیش (۲۰ آبان) و بازدید از فرآیند پذیره نویسی عرضه اوراق صکوک سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد انجام شد، گفت: عرضه این اوراق که از امروز آغاز می شود؛  فرصتی ارزشمند برای کشور و توسعه منطقه ازاد کیش است.
مظفری افزود: طی سال های اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرده ایم، اما تجربه های ارزشمندی برای  توسعه، فرصت سازی و تقویت همکاری های اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای به دست آورده ایم . 
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جزیره کیش و ۲۸۴ طرح در مناطق آزاد اجرایی می شود، وی گشایش مرکز نو آوری کیش با ۱۶۰ دفتر برای استارت آپ ها و کلنگ زنی شهرک نوآوری کیش را از جمله این برنامه ها عنوان کرد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انتشار اوراق صکوک،‌ ایجاد صندوق های زمین و ساختمان، راه اندازی بورس بین الملل، راه اندازی هلدینگ، شرکت تامین سرمایه برای مناطق آزاد، تامین‌مالی از طریق اوراق منفعت و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری را از جمله برنامه های راهبردی منطقه آزاد کیش عنوان کرد.
مظفری همچنین از برگزاری نمایشگاه اینوکس کیش به عنوان یک رویداد بزرگ اقتصادی و راهبردی نام برد و افزود: این رویداد یک تلفیق مناسب از بازارهای مالی کشور است که با حضور مقامات بلندپایه اجرایی کشور و دولت در سطح معاون ریس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار می شود و امیدواریم که شاهد فراهم شدن فرصت های سرمایه گذاری در این نمایشگاه باشیم.
یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با عنوان تجاری کیش اینوکس  قرار است از ۲۷ تا ۳۰ آبان  با حضور مقامهای کشوری در این جزیره برپا شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس اهداف تعیین شده حداقل ۱۰ راهبرد کلان اقتصادی در ششمین نمایشگاه کیش اینوکس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور مقامات داخلی و خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
مظفری ادامه داد: در حوزه معدن فعالیت‌های خوبی از بابت نشست‌های تخصصی انجام شده است و یکی از محورهای اساسی سازمان منطقه آزاد کیش، بحث ایجاد زمینه برای توسعه صادرات است و  این آمادگی را داریم که در کیش هر امکانی را برای صادرات فراهم کنیم. 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و محورهای نمایشگاه کیش‌اینوکس ۲۰۱۹ ، که اخیرا  با حضور مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، یادآوری کرد: مناطق آزاد ارتباطی مناسبی با بازار سرمایه نداشتند اما امسال نقش بازار سرمایه را به صورت اجرایی با دو موضوع (نقش بازار سرمایه در رونق تولید و هدایت نقدینگی) برای ارتقاء ظرفیت سرمایه گذاری در این بازار عملیاتی می کنیم. 
ناصر آخوندی افزود: قانون و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مترقی و بهینه است اما باید با در نظر گرفتن مشوق های اقتصادی و سرمایه گذاری جذاب تر زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کنیم.
آخوندی اظهار داشت: انتشار اوراق صکوک،‌ ایجاد صندوق های زمین و ساختمان، راه اندازی بورس بین الملل، راه اندازی هلدینگ، شرکت تامین سرمایه برای مناطق آزاد، تامین‌مالی از طریق اوراق منفعت، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری در دستور .کار مناطق آزاد قرار دارد.
کاظم محمدی رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان های وزارت امور خارجه نیز در این نشست با بیان اینکه مناطق آزاد جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد اعلام کرد: برای حضور در این رویداد اقتصادی تا به امروز ۱۰ سفیر، ۵ کاردار و ۱۰ رایزن اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند.
همچنین علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با اشاره به خدمات و کمک های این صندوق در بخش سرمایه‌گذاری و طرح های اقتصادی و علمی، افزود: ۲۷ شرکت دانش‌بنیان، جهت حضور در این نمایشگاه، از حمایت ما برخوردار خواهند شد.
آریا حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و مدیر برگزاری کیش اینوکس نیز در این نشست گفت: ۲۷۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد مشارکت کرده اند و حداقل ۳۶ نشست داخلی و بین المللی خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: این رویداد در دو محور داخلی و بین المللی با موضوعاتی همانند نقش بازار سرمایه دررونق تولید، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش های نوین تامین مالی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه های استراتژیک برگزار می شود.
حضور هیات های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از  ۱۵ کشور جهان، ۴۰ مشارکت کننده بین المللی از ۲۵ کشور و ۲۶۰ مشارکت کننده داخلی، برگزاری بیش از ۳۰۰ ملاقات تجاری بین مشارکت کنندگان، حضور بیش از ۲۰ سخنران کلیدی و بلند پایه از کشورهای مختلف در پنل ها و نشست های تخصصی و اجرایی شدن اپلیکیشن کیش اینوکس از جمله برنامه های این نمایشگاه است.
 مشارکت کنندگان اصلی نمایشگاه، نهادهای حاکمیتی و مهم همانند سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، سازمان بورس و اوراق بهادار بانک ها و بیمه ها هستند و مشارکت پررنگ بخش خصوصی نیز از جمله اهداف این رویداد است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.