در ۷ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

صادرات ۴۰ میلیون دلاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از صادرات ۴۰ میلیون دلاری محصولات تولیدی در این منطقه طی ۷ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد صادقی گلمکانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طی مدت مذکور ۶۰ هزار تن انواع محصول تولید شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به کشور‌های هدف صادر شده است.
صادقی گلمکانی افزود: میزان صادرات در ۷ ماه نخست سال جاری در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به انواع کالا‌های صادراتی از این منطقه گفت: انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین، بنزین، روغن موتور به عنوان تولیدات واحد پتروپاسارگاد خاورمیانه و همچنین چسب و رزین‌های پودری تولید شده در واحد بیتا شیمی، محصولات صادراتی این منطقه را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش صادرات افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم در صنعت حمل و نقل و به ویژه ریلی باعث رونق صادرات شده است.
صادقی گلمکانی ادامه داد: ضمن اینکه در سال رونق تولید، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس باعث شده روند مثبتی برای صادرات هر چه بهتر کالا‌ها ایجاد شود.
وی گفت: همچنین با توجه به موقعیت ویژه منطقه سرخس و اتصال به نقطه صفر مرزی، حمل و نقل، ترانزیت کالا و گسترش تجارت یکی از پتانسیل‌های اصلی توسعه اقتصادی در این منطقه به شمار می‌رود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره نقش زیرساخت‌های ریلی این منطقه در گسترش صادرات افزود: با توجه به موقعیت ممتاز منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قرار گرفتن این منطقه در نقطه صفر مرزی و همچنین مراودات تجاری با کشور‌های آسیای میانه به خصوص ازبکستان، روسیه و قزاقستان، زیر‌ساخت‌های صنعت ریلی منطقه کمک شایانی به رونق صادرات و واردات از طریق این منطقه کرده است.
صادقی گلمکانی ادامه داد: این منطقه با توجه به موقعیت بار‌اندازی مناسب و ایجاد خطوط ریلی عریض و نرمال، همجوار‌سازی و همچنین ایجاد سکو‌های تخلیه و بارگیری و همجواری با ریل عریض توانسته رونق بسیار خوبی در این مقوله ایجاد کند.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس از یک سو در مجاورت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد است که این موقعیت فرصتی مناسب را در اختیار صنایع پایین دستی و سایر صنایع مرتبط دیگر قرار می‌دهد و از سوی دیگر قابلیت‌های استان در زمینه کشاورزی و دامداری فرصتی مناسب را در زمینه صنایع تبدیلی فراهم آورده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: تمامی این قابلیت‌ها با توجه به معافیت مالیاتی ۱۳ ساله و سایر مزایای گمرکی که در منطقه حاکم است، برای واحد‌های صنعتی فرصتی قابل توجه به شمار می‌رود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو