برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی رباتیک در جزیره کیش

هرمزگان اولین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی رباتیک در پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ دانشجوی غیرایرانی و بالغ بر ۲۸ دانش آموز ایرانی مقیم خارج از کشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، گفت: پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش از ۲ سال پیش با دریافت مجوزهای لازم توانسته است دانشجویان خارجی و دانش آموزان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را جذب کند و از ابتدای تأسیس نیز مجوز و امکان تدریس به زبان انگلیسی را داشته و دارد.

سلک غفاری ضمن اعلام این موضوع افزود: مسابقات رباتیک دانش‌آموزان خارجی مقیم ایران در ۳ روز از ۲ تا ۴ آذر ۹۸ در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گفته غفاری، رایزنی و هماهنگی‌ها جهت برگزاری این دوره از مسابقات از ۸ ماه پیش آغاز شد و اطلاع‌رسانی به مدارس و دبیرستان‌های بین‌المللی که فرزندان  دیپلمات های مامور در ایران و سایر اتباع خارجی در آنها مشغول به تحصیل هستند، صورت گرفت.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه فعالیت‌های پردیس بین‌المللی تراز اول کشور برشمرد و گفت: اجرای دوره‌های مشترک، معرفی ظرفیت های پردیس دانشگاه صنعتی شریف جهت جذب دانشجویان خارجی و دانشجویان و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف افزود: برای حفظ کیفیت مسابقات ، تیم های پذیرفته شده در مسابقات  به ۱۴ تیم از ۱۴ کشور در قالب ۵۱ شرکت کننده و مربی محدود گردید که هر تیم در قالب ۳ نفر در مسابقات حضور پیدا کردند. تیم های شرکت کننده از مدارس بین المللی سفارت های پاکستان، هندوستان، مجارستان و  مدارس بین المللی قم و مدرسه نیم روز (دانش آموزان ناشنوا) و از کشورهایی همچون استرالیا، آذربایجان، انگلیس، کرواسی، فرانسه، یونان، هندوستان، ژاپن، پاکستان، رومانی، تانزانیا، اوکراین، آمریکا و یک تیم از کشورمان بودند.

به گفته غفاری، در دو روز اول مسابقات، دانش آموزان از طریق پکیج هایی شامل تجهیزات لازم برای ساختن ربات ها (طبق استاندارد مسابقات بین المللی) و مشاوره مربیان با نحوه ساخت ربات آشنا شدند و روز آخر در مسابقه به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، مدرسه اوسینا با تیم روبوداکترز متشکل از آقایان پارسا صادقی بهار، علی میرباقری و علیرضا میرارفین با کسب نشان طلایی مسابقات بر سکوی اول ایستاد، مدرسه ساویر قم با تیم روبومانیا و متشکل از خانم ها عقیلا بتول، فاطیما رسنیووا و سیدا فاطیما با کسب نشان نقره مسابقات در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم روبو اسپینرز  از مدرسه بین المللی پاکستان متشکل از آقایان کیاوش مصطفوی، ایوان های ای وی و خانم نیکی عقیلی با دست یابی به نشان برنز حائز رتبه سوم مسابقات شد.

در این دوره از مسابقات علی مقداری سرداور، مرتضی فرازمند، محمدجواد محرابیان، مهسا پیریایی و آنگینه بیکی داوری این مسابقات را برعهده داشتند.. به تیمهای برتر نشان  krc که مخفف عبارت ( kish robotics competition ) است، اهدا شد.

در مراسم پایانی مسابقات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تقدیر از پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، از برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک دانش آموزی در جزیره کیش ابراز خرسندی و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه های تراز اول کشور در جزیره کیش نمایندگی دارند شایسته است تا با برگزاری مسابقات در این سطح و زمینه جذب دانشجویان و دانش آموزان خارجی و ایرانیان مقیم خارج را فراهم سازد.

غلامحسین مظفری با اشاره به مصوبه سال ۹۸ دولت مبنی بر مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها تاکید کرد: پیشنهاد می کنم دکتر غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف با ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات ، زمینه برگزاری دوره های بعدی این مسابقات و مسابقه های مشابه در کیش را فراهم سازد و در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز نوآوری و فناوری کیش با تمامی امکانات و پتانسیل های موجود از این حرکت حمایت خواهند کرد.

مظفری همچنین با تقدیر از دانش اموزان شرکت کننده در مسابقات افزود: با توجه به اینکه در مدت حضور در کیش تمام توان و حواس خود را بر روی مسابقه متمرکز کرده بودید بی تردید امکان استفاده از جاذبه های و زیبایی های کیش برای شما فراهم نشده است به همین دلیل از شما دعوت می کنم تا در فرصتی مناسب به همراه دوستان وخانواده میهمان جزیره کیش باشید.

وی افزود: امیدوارم یکی از اولویت ها و اولین اولویت انتخاب محل تحصیل در مقاطع بعدی برای شما جزیره کیش باشد.

به گفته سلک غفاری دانشگاه صنعتی شریف تاکنون بیش از ۵۰ تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف دنیا در زمینه مبادله استاد و دانشجو و فعالیت های مشترک علمی منعقد کرده است و یکی از اولیت های پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف جذب دانشجویان خارجی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو