مرتضی بانک؛

مسیر هموار سرمایه گذاری پیش روی فعالین اقتصادی در مناطق آزاد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه همه جانبه کشور با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، مرتضی بانک در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به لزوم رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: سرمایه گذاران با استفاده از سرمایه خود علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم و رونق تولید در صادرات هم نقش مهمی دارند و بدین ترتیب علاوه بر نمایش قدرت اقتصادی ایران به جهان در توسعه اقتصادی کشور نیر نقش آفرین هستند.
او با اشاره به رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران افزود: باید از قوانین برای رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی استفاده شود تا تولیداتمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم .
مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه اعتماد متقابل بین مناطق آزاد و فعالان اقتصادی بخش خصوصی وجود دارد یادآور شد:  سال ۹۶ حدود چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد انجام شد که این رقم در سال گذشته به شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود در سال جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با وجود همه محدودیت ها آمادگی آن را دارند که مشکلات را با تدبیر و سرمایه شان کاهش دهند افزود: آینده ایران در گرو توسعه اقتصادی است و با ایجاد تولید و افزایش صادرات و رشد اشتغال، این توسعه شکل می یابد .
او با اشاره به اینکه نباید به مشکلات فعالان اقتصادی بی توجه بود تاکید کرد: با توجه به شرایط  خاص اقتصادی در کشور و تحریم های ظالمانه و همچنین نوسانات قیمت ارز در سال های اخیر، باید تلاش کرد که با فراهم سازی تسهیلات و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، اعتماد سازی شود.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بر اساس تاکیدات رهبری در سال جاری در مناطق آزاد رشد رونق تولید وجود دارد گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است که موانع بر سر راه رونق تولید رفع شود.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه در سال های اخیر برخی از واردکنندگان مناطق آزاد به تولید کننده تبدیل شده اند گفت: امروز می توانیم ادعا کنیم خزر به دریایی باز تبدیل شده و مهمترین منافع توافق تاریخی ایران با اتحادیه اوراسیا در خزر تعریف شده است.
او با اشاره به اینکه در گذشته کشتیرانی در خزر به صورت یک طرفه بوده است تاکید کرد: بر اساس توافقنامه اوراسیا فرصت بی نظیری برای فعالان اقتصادی ایران فراهم شده که بر اساس آن ۸۰۰ قلم کالا بین فعالان اقتصادی مبادله می شود که ۳۶۰ قلم از این کالاها ایرانی است و اگر تولید با کیفیت و نزدیک به بازار مصرف داشته باشیم منافع بیشتری نصیب منطقه می شود.
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه توافقنامه اوراسیا خزر را از محدودیت خارج ساخته است گفت: با وجود مشکلات بسیار، در صورتی که هدفمند و با برنامه ریزی مشخص و هماهنگ همه سیستم در جهت رفع مشکلات و توسعه همه جانبه به عنوان یک برنامه سازمانی گام بردارند شاهد رونق همه جانبه اقتصادی در مناطق آزاد خواهیم بود.
مرتضی بانک تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری از خط آهن تا پایان سال ۹۹ است و افزایش صادرات از وظایف مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی است.
به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدولی روزبهان به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب و از تلاش های رضا مسرور مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو