مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

همسان سازی سهمیه سوخت تاکسی های منطقه آزاد قشم با کشور

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تصویب اختصاص سهمیه سوخت 400 لیتری به تاکسی های قشم توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین رفیعی با اشاره به سهمیه سوخت 60 لیتری که از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور برای تاکسی های مناطق آزاد در نظر گرفته شده بود، بیان داشت: با توجه به این که این خبر با نارضایتی و نگرانی تاکسی داران جزیره قشم همراه بود، با پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار شهرستان و اهتمام ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، درخواست افزایش سهمیه سوخت تاکسی های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت حمل و نقل و پایانه ها و سایر مدیریت های سازمانی و شهرستانی ذیربط، شرکت نفت و شرکت پژوهش و توسعه ناجی، سهمیه سوخت 770 تاکسی جزیره با سهمیه سوخت تاکسی های کشور همسان سازی شد و از 60 لیتر به 400 لیتر در ماه تغییر یافت.

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص سهمیه سوخت تاکسی های برون شهری این منطقه نیز گفت: طبق پایش صورت گرفته بر اساس طول  120 و عرض 45 کیلومتری جزیره و وسعت این سرزمین، موقعیت جغرافیایی و حاره ای منطقه، وجود سایت های مختلف گردشگری و گستردگی آن ها در سطح قشم، تردد گردشگران در تمامی فصول سال به ویژه ایام نوروز، همچنین فاصله زیاد فرودگاه بین المللی قشم با مرکز شهر، مصرف سوخت تاکسی های برون شهری جزیره بسیار بالاست.

وی ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده، سهمیه 400 لیتری اعلام شده پاسخگوی نیاز 310 تاکسی برون شهری و 85 تاکسی فرودگاهی فعال در جزیره نیست و امیدواریم مصوبه دریافت سهمیه 760 لیتری را برای این گروه از تاکسی ها محقق گردد.

 

*همسویی نرخ ناوگان حمل و نقل شهری قشم

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اعمال 20 درصدی افزایش نرخ سالانه ناوگان حمل و نقل عمومی در ابتدای سال جاری عنوان کرد: تغییر نرخ حمل و نقل در منطقه آزاد قشم هم راستا و هم زمان با تمام مناطق کشور پس از اعلام رسمی از سوی شورای ترافیک و ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تخصیص سهمیه 400 لیتر بنزین ماهانه تاکسی‌های جزیره قشم، ستاد تنظیم بازار این شهرستان با افزایش کرایه وسایل نقلیه عمومی مخالفت کرده و ما برای افزایش نرخ تابع تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور هستیم.

به گفته رفیعی، سهمیه شارژ شده در کارت سوخت تاکسی‌های درون شهری قشم از روز دوشنبه (11 آذرماه) در تمام پمپ بنزین‌های سطح جزیره فعال شده است.

 

*ثبات در نرخ کرایه تاکسی تلفنی و سرویس های مدارس جزیره

رفیعی از لزوم ثبت نام رانندگان سرویس های مدارس در سامانه سپند خبر داد و گفت: طبق اعلام اداره آموزش و پرورش، متقاضیان ارایه خدمات به مدارس در کشور، پس از ثبت نام و تایید در این سایت می توانند از سهمیه 120 لیتری کشوری برخوردار شوند که لازم است این سامانه برای  مناطق آزاد نیز فعال سازی شود.

وی ادامه داد: همچنین خودروهایی که به عنوان تاکسی تلفنی فعالیت دارند، طبق اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور می توانند طبق ضوابط از این سهمیه 120 لیتری بهره مند شوند.

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از پیشنهاد افزایش سهمیه سوخت این دو دسته ناوگان خدماتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به وسعت سرزمینی و گرمای هوای حاکم بر جزیره در حداقل 9 ماه از سال، از سوی مدیریت حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم پیشنهاد افزایش سهمیه سوخت برای سرویس های مدارس از 120 لیتر به 200 لیتر و برای تاکسی تلفنی ها از 120 لیتر به 400 لیتر به ستاد تنظیم بازار و کمیته سوخت ارایه شده است.

 

* ناوگان حمل و نقل قشم نیازمند نوسازی

رفیعی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره اشاره کرده و اظهار داشت: به علت محدودیت مجوز برای واردات خودرو از خارج از کشور، ناوگان تاکسیرانی جزیره رو به فرسودگی است.

به گفته وی، گرمای هوا و رطوبت منطقه باعث تسریع استهلاک خودروها شده و از سویی بالا رفتن نرخ ارز در یک سال اخیر باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده، از سوی دیگر هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای جزیره را نسبت به خودروهای سرزمین اصلی بیشتر می کند.

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: امید است هرچه زودتر از سوی مسوولین کشوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قشم تدبیری اندیشیده شود.

رفیعی همچنین به منظور کنترل بیشتر بر قیمت‌ها پیشنهاد کرد تا جایگاه های عرضه سوخت CNG در جزیره افزیش یافته و امکان دوگانه سوز کردن خودروها فراهم شود.

گفتنی است، در حال حاضر تنها یک جایگاه عرضه سوخت CNG در جزیره فعالیت دارد که به تمامی خودروهای قشم خدمات ارایه می دهد.

رفیعی در پایان سخنان خود از تلاش های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای پیگیری طرح های پیشنهادی این منطقه به منظور افزایش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی قدردانی کرد.

یادآور می شود، سامانه رسیدگی به شکایات مدیریت حل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم به شماره 4-35252510 آماده رسیدگی به شکایت مردمی در حوزه خدمات حمل و نقلی است.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو