عملیات اجرایی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار کلید خورد/ پازل حمل‌ونقل ترکیبی چابهار تکمیل می‌شود

از امروز (پنجشنبه) ۱۴ آذرماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار کلید خورد تا با ایجاد آن پازل شهر لجستیکی چابهار به‌عنوان یکی از چهار شهر لجستیکی کشور تکمیل شود.

به گزارش فرینا، ظهر امروز با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، احمدعلی موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و دکتر سعید محمد؛ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، فرمانداران چابهار و کنارک و نیز جمعی از مسئولان کشوری، منطقه‌ای و معتمدان محلی، آیین عملیات اجرایی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد.

با توجه به موقعیت فوق‌العاده جغرافیایی و استراتژیک چابهار و معافیت این منطقه از تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا، ایجاد شهر لجستیکی چابهار نیازمند تکمیل حمل‌ونقل چندوجهی اعم از جاده، راه‌آهن، دریا و فرودگاه بود که در این راستا خلأ یک فرودگاه بین‌المللی احساس می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش مستمر عملیات اجرایی ساخت این فرودگاه نیز از ۱۴ آذرماه سال جاری آغاز شد.

 

مشخصات فرودگاه بین‌المللی چابهار

شهر فرودگاهی مذکور در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود و فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت همین منطقه اجرایی می‌شود که این فاز در ۱۳ هزار متر زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار طی ۲۴ ماه آینده به پایان برسد و باید تأکید کرد که این فرودگاه با تکیه‌بر توان داخلی و با تلاش پیمانکاران ایرانی ساخته می‌شود؛ بااین‌حال مذاکراتی با پیمانکاران خارجی انجام‌شده و در ساخت آن مشارکت خواهند شد و در ادامه از منابع فاینانس نیز برای تکمیل فاز بعدی فرودگاه چابهار استفاده می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.