در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رییس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد؛

قشم قطب ورزش های آبی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رییس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش فرینا، در این دیدار که با هدف معرفی ظرفیت های جزیره در حوزه ورزش های آبی برگزار شد، علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: قشم ظرفیت تبدیل شدن به قطب ورزش های آبی کشور را دارد.

سهرابیان با اشاره به توانمندی های قشم در حوزه ورزش های آبی به ویژه ورزش های زیرمجموعه هیات قایقرانی، گفت: وضعیت جغرافیایی، آب و هوای مطبوع، وزش بادهای مناسب، دریایی آرام  و امنیت حاکم بر سواحل قشم در دل خلیج فارس، این جزیره را به محلی مناسب برای تمرکز ورزش های آبی همانند قایقرانی و غواصی تبدیل می کند.

وی با تاکید بر سیاست های دولت مبنی بر جذب سرمایه خارجی و ارزآوری افزود: توسعه فضاهای مناسب برای ورزش های آبی در قشم، زمینه حضور اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات بین‌المللی را فراهم کرده که ارزآوری بالایی برای منطقه و کشور به همراه دارد.

رییس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: قشم با داشتن آب و هوای معتدل در فصول زمستانی می تواند به عنوان یک پایگاه ورزش های آبی برای کشورهای اروپایی و کشورهای نیمکره شمالی باشد.

* قشم، ظرفیتی قابل دسترس برای ورزشکاران کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز با تاکید پتانسیل منطقه در حوزه ورزش های هوایی و دریایی اظهار داشت: احداث یک دهکده ورزشی با امکانات و خدمات کامل برای فعالان ورزشی کشور، یک فرصت مناسب برای ایفای نقش موثر منطقه آزاد قشم در توسعه و موفقیت ورزش کشور است.

حمیدرضا مومنی افزود: گسترش ورزش های تخصصی هم در توسعه گردشگری و هم درآمدزایی مردم این منطقه تاثیرگذار است.

مومنی با اشاره به سابقه تاریخی و ریشه های تمدنی جزیره در حوزه فعالیت های دریایی و آبی افزود: شناسایی قابلیت های خاص و ویژه قشم در چند رشته ورزشی مشخص با برنامه ریزی مدون و جامع به توسعه گردشگری ورزشی منجر می شود.

وی ادامه داد: وجود یکی از دو کریدور هوایی جهان در قشم و برگزاری فستیوال های مختلف ورزش های هوایی که با استقبال جهانی همراه بوده، جزیره را در حوزه ورزش های هوایی به دنیا معرفی کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ظرفیت جنگل های حرا در سواحل شمالی جزیره و آب های آرام در سواحل جنوبی آن، برخورداری از فرودگاه بین المللی با پروازهای متعدد به کشورهای همسایه و سفر گردشگران خارجی به قشم بدون نیاز به اخذ ویزا می تواند این منطقه را به گزینه مناسبی جهت برگزاری اردو تیم های ملی سراسر دنیا کند.

مومنی در پایان بر لزوم توسعه زیرساخت های ورزش های آبی در جزیره تاکید کرد و عنوان داشت: ورزش های آبی این منطقه نیز باید همانند ورزش های هوایی به سطح ملی و بین المللی برسد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو