با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد؛

افتتاح سومین انجمن قرآن و عترت قشم در روستای کاروان

سومین انجمن عترت و قرآن جزیره قشم با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه و با همراهی هیئتی بلند پایه شامل جمعی از مدیران کل و ‌مشاورین حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روستای کاروان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا، عبدالهادی فقهی زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت در مراسم آغاز به کار این انجمن، قشم را جزیره ای قرآنی و از این منظر کم‌نظیر در سطح ‌کشور خواند.

انجمن قرآن و عترت روستای کاروان با مدیریت خانم رحیمی هلری در حال حاضر با حضور چهار مربی و بیش از 60 قرآن آموز مشغول فعالیت است.

پیش از این دو انجمن قرآن و عترت به ترتیب در روستاهای کووه ای و بندر لافت جزیره قشم فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

هدف از توسعه مراکز قرآن و عترت در روستاهای جزیره قشم، ساماندهی فعالیت های قرآنی، شناسایی فعالان و ایجاد فرصتی برای خادمین این حوزه برای آموزش و بهره گیری از مفاهیم و تعالیم قرآنی است.

با افزایش تقاضای روستاهای جزیره قشم برای راه اندازی دفاتر انجمن قرآن و عترت پیش بینی می شود تا پایان امسال شاهد افتتاح و آغاز کار 10 انجمن دیگر در نقاط مختلف این جزیره باشیم.

در حال حاضر جزیره قشم مفتخر به داشتن 400 حافظ قرآن کریم است که سهم آقایان از این مجموع 115 نفر و سهم بانوان 285 نفر می‌باشد.

همچنین وجود 9 مدرسه دینی شامل 6 مدرسه اهل سنت و 3 مدرسه دینی شیعیان، 17 موسسه قرآنی که 11 مورد آن توسط اهل سنت و 6 مورد هم بوسیله شیعیان اداره می شود که از دیگر امتیازات حوزه فرهنگ دینی قشم محسوب می‌شوند.

روستای کاروان در قلب جزیره قشم با جمعیتی کمتر از ۱۰۰۰ نفر، دارای ۱۱۲ حافظ قرآن کریم است که این آمار در مقایسه سرانه کشوری بی نظیر است.

شایان ذکر است در این برنامه دکتر عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌ها، حجت الاسلام علی ملانوری مدیرکل هماهنگی و ارتباطات، اصغر امیرنیا مدیرکل تبلیغ و ترویج، محمد مهدی عزیززاده مدیرکل کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی، مرتضی خدمتکار مشاور اجرایی، محمود واعظی مشاور امور بین المللی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو