سی امین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد

سی امین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان در سالن مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم ابتدا گزارش کاملی از اهمیت توجه به وضعیت سلامت در حوزه های مختلف اجتماعی و وظایف 13 گانه دفتر امور اجتماعی و سلامت را ارائه کرد.

فرشته سلجوقی همچنین اهداف این مدیریت برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت خانواده، برنامه های در دست اقدام و پیگیری تحقق مولفه های 24 گانه اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به سلامت کانون خانواده ها را به همراه اقدامات انجام شده در مدت سه ماه مدیریت در این مجموعه را به اطلاع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و اعضای شورای برنامه ریزی رساند.

حمیدرضا مومنی ریاست شورا نیز با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر به مسائل حوزه اجتماعی خواستار برگزاری دوره های آموزشی و آگاهی بخشی به خانواده ها برای تقویت کانون خانواده و ارتقا سلامت اجتماعی شد.

وی با اشاره به اینکه وجود یک فرد معلول در خانواده مشکلات فراوانی را برای همه اعضا خانواده به همراه دارد، افزود: ما باید با اشتغال پایدار و بالا بردن سطح رفاه زندگی مردم، شرایط بهتری را برای آنان فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: طبق قانون اساسی حق و حقوق مردم را باید محترم بشماریم و مدیریت امور اجتماعی با مطالعه دقیق در نقاط مختلف جزیره و مطالبه گری از بخش های مختلف سازمان می تواند شرایط مناسب تری برای رفاه حال مردم این منطقه ایجاد نماید.

سرپرست مدیریت ورزش و جوانان هم گزارش کوتاهی از دوره حضور یک ماهه خود در این مسئولیت را با تاکید بر اهمیت ورزش و تفریحات سالم به عنوان بخشی از نیاز های ضروری در زمینه سلامت مردم و جامعه ارائه نمود.

جلیل حقگویان همچنین از موفقیت های بانوان و آقایان ورزشکار قشم در رشته های مختلف در این مدت را به اطلاع ریاست و اعضای شورای برنامه ریزی سازمان رساند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم با اشاره به سفر 4 روزه 111 تن از هنرمندان پیشکسوت کشورمان در حوزه های مختلف هنری، اعلام کرد: این فرصت مهمی است تا نظرات آنان را درباره ظرفیت های جزیره قشم جویا شویم.

مرتضی شیخ زاده از این سفر به عنوان یک اقدام ملی که با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه هنرمندان کشور و سازمان منطقه آزاد قشم محقق شده است نام برد و افزود: درنظر داریم هنرمندانی که در این تور گردشگری حضور دارند را به عضویت افتخاری ژئوپارک جهانی قشم درآوریم.

در ادامه این جلسه، کلیپی از بازدیدهای هفته سوم آذرماه که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از طرح های عمرانی انجام داده بود به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم هم گزارش مبسوطی از فعالیت این مدیرت در دوره سه ماهه حضورش را ارائه کرد.

حسین مرادی ابتدا راه اندازی اتاق خبر در مجموعه روابط عمومی را امری ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: بسیار خرسندیم که از 20 شهریور تا 25 آذر ماه با کمترین نیرو، توانسته ایم همانند یک خبرگزاری با تولید اخبار و گزارشات با محتوا در میان مناطق آزاد کشور بالاترین حجم اخبار را بخود اختصاص دهیم.

مرادی ادامه داد: در این مدت اخبار تولیدی مجموعه روابط عمومی یک هزار و 273 گردش خبری داشته و کانال های وات ساپی با دو هزار و 500 عضو و صفحه اینستاگرام سازمان را هم با 4 هزار دبنال کننده فعال کرده ایم.

وی از پوشش مناسب بازدید های هفتگی مدیرعامل سازمان، تهیه موشن گرافیک، پوش جلسات شورای برنامه ریزی، جلسات شورای ترافیک، پخش اخبار قشم از شبکه های سراسری سیما، تهیه فتوگرافی سازمان هم به عنوان بخشی از فعالیت های حوزه سمعی و بصری روابط عمومی در این مدت نام برد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به هزینه بالای چاپ بنر در مناسبت های متعدد که بخش مهمی از اعتبارات روابط عمومی را بخود اختصاص می دهد، خواستار راه اندازی تلویزیون شهری با هدف کاهش این هزینه ها شد.

مرادی همچنین از عملکرد واحد ارتباطات مردمی در این مدت با راه اندازی میز خدمت در نماز جمعه و فراهم کردن دیدار مردمی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد حمایت کرد.

وی همچنین ترجمه 19 خبر مهم قشم به زبان خارجه را از دستاوردهای بخش امور بین الملل مجموعه روابط عمومی برشمرد و در پایان از برگزاری چهارمین گردهمایی فصلی خانواده بزرگ سازمان، خرید دو عنوان کتاب، حضور مدیران سازمان در آئین نواختن زنگ مدارس در روز نخست مهر ماه، تامین درآمد از محل اجاره تالار وحدت، برگزاری 12 جلسه شورای رابطین خبری و همکاری در برگزاری برنامه های سازمان در حوزه های ملی و مذهبی هم به عنوان برنامه های انجام شده این مدیرت در سه ماه گذشته نام برد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.