حضور فعال منطقه ويژه اقتصادي جهرم در نمايشگاه تخصصي تستا

منطقه ويژه اقتصادي جهرم در راستاي حمايت از كسب و كارهاي دانش بنيان، نوپا و خلاق و جذب سرمايه گذاري در سال مزين به رونق توليد بعنوان نماينده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران بمنظور ارايه نيازهاي فناورانه در دومين نمايشگاه تقاضاي ساخت و توليد ايراني (تستا) شركت مي كند.

به گزارش فرینا، مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي جهرم افزود: برگزاري چنين نمايشگاهي می تواند در كاهش مشكلات ناشي از تحريم ها و تقاضا محور كردن علم و فناوري موثر باشد. و از جمله هدف گذاري هاي موجود براي اين نمايشگاه، رفع نيازهاي داخلي بوسيله شركت هاي ايراني صاحب فناوري است.

پيام فخرو افزود: يكي از راه هاي خارج شدن از بن بست در مناطق ويژه اقتصادي فعال شدن شركت هاي دانش بنيان و حمايت از كسب و كارهاي نوپا و خلاق است كه در اين زمينه منطقه سعي نموده است با اهتمام نماينده محترم شهرستان، جناب آقاي دكتر محمدرضا رضايي كوچي و حمايت معاونت محترم علمي و فناوري رييس جمهور بدنبال تسهيل فعاليت هاي شركت هاي دانش بنيان صنايع غذايي، بسته بندي و لجستيك در اين منطقه باشد. 
فخرو ضمن تاكيد بر حمايت از اين شركت ها اشاره نمود: اين منطقه می تواند در مبارزه با تحريم نقش آفريني كند و با حمايت از كسب و كارهاي نوپا و خلاق بزرگترين تحول را در منطقه ايجاد نمايد.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي جهرم در خصوص ويژگي ها و مزيت هاي رقابتي منطقه خاطرنشان كرد: براساس يك تعريف بين المللي، منطقه ويژه اقتصادي در محدوده حراست شده اي است كه از شمول برخي مقررات جاري كشور متبوع خارج است و با بهره گيري از مزايايي شامل: معافيت هاي مالياتي، بخشودگي سود و عوارض گمركي، عدم وجود تشريفات اداري و مقررات دست و پا گير و همچنين سهولت و تسريع در فرايندهاي صادرات و واردات با جذب سرمايه گذار خارجي و داخلي و انتقال فناوري به توسعه سرزمين اصلي كمك مَي كند. 

فخرو باتوجه به وجود ظرفيت هاي ويژه درمنطقه و حمايت نهادهاي بالادستي درنظر دارد فعاليت شركت هاي دانش بنيان را گسترش دهد تا با اجراي اين طرح هم كسب و كارهاي نوين و زيست بوم نوآوري و فناوري توسعه يابد و هم شرايط توسعه فعاليت را براي اين شركت ها در منطقه آسان كند.

دومين نمايشگاه تستا به همت شوراي عالي عتف و با همكاري صندوق نوآوري و شكوفايي در تاريخ ٢٦ لغايت ٢٩ آذرماه سالجاري در محل نمايشگاه بين المللي تهران برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.