وزیر راه؛

خط آهن چابهار ـ زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قسط اول مصوبه ۳۰۰ میلیون یورویی مقام معظم رهبری که قرار است از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار ـ زاهدان اختصاص پیدا کند به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تا چند روز آینده پرداخت می شود.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت دریافت مبلغی از مصوبه ۳۰۰ میلیون یورویی مقام معظم رهبری در خط آهن چابهار ـ زاهدان که قرار است از محل صندوق توسعه اختصاص پیدا کند، اظهارداشت: رایزنی‌ها در این باره با بانک مرکزی انجام شده است و اولین قسط آن تا چند روز آینده به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بانک مرکزی به بانک عامل که بانک مسکن است پرداخت شود.

خادمی با بیان اینکه ‌امیدواریم این رقم تا۱۰ روز آینده اختصاص پیدا کند، ادامه داد: از زمانی که رهبری مصوبه مذکور را صادر کردند تعداد تجهیزات در خط آهن چابهار ـ زاهدان از ۵۰۰ دستگاه به ۷۵۰ دستگاه افزایش یافت.

وی با اشاره به پیمانکاری قرارگاه خاتم در این پروژه گفت: برای رسیدن به زمان برنامه‌ریزی این پروژه باید ۱۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات داشته باشیم تا بتوان خط یاد شده را سال ۱۴۰۰ افتتاح کرد.
پیش از این مقام معظم رهبری دستور دادند ۳۰۰ میلون یورو از محل صندوق توسعه به خط آهن چابهار ـ زاهدان اختصاص پیدا کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.