ورود ۷۰۰ دوچرخه هوشمند به ناوگان حمل و نقل و گردشگری کیش

در اجرای مرحله نخست راه اندازی سامانه اشتراکی دوچرخه های هوشمند و رویکرد به جزیره پاک، ۷۰۰ دستگاه دوچرخه، تا پایان امسال وارد ناوگان حمل و نقل و حوزه گردشگری جزیره کیش می شود.

به گزارش فرینا، علی مقدس زاده مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی در این جزیره افزود: این طرح با محوریت توسعه پایدار، تحقق شهر هوشمند، ترویج ورزش و سلامت، ارائه خدمات به گردشگران و کیشوندان، حفظ محیط زیست سالم و کاهش استفاده از وسائط بنزینی، بهره برداری بهینه از ظرفیتهای گردشگری و ارتباط نزدیک گردشگران با محیط بومی و جاذبه های طبیعی به اجرا گذاشته می شود. 

 قرارداد اجرایی این طرح گردشگری و زیست محیطی سه شنبه شب بین منطقه آزاد کیش و یک شرکت دانش بنیان امضا شد که براساس آن، شرکت مذکور در دو مرحله نسبت راه اندازی سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن اقدام خواهد کرد و در اولین مرحله ۷۰۰ دستگاه دوچرخه هوشمند و مدرن وارد ناوگان حمل و نقل می شود و در مراحل بعدی اسکوترها و دو چرخه های برقی به این سامانه اضافه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، سامانه دو چرخه هوشمند این جزیره از طریق یک اپلیکیشن فعالیت می کند و کاربر در هرنقطه از جزیره می تواند از دوچرخه هوشمند استفاده و در هرمکان آنرا رها کند.

مقدس زاده برخورداری از مسیر دوچرخه سواری که در سراسر نوار ساحلی و نقاط مختلف جزیره کیش گسترده شده افزود: فعال شدن سامانه هوشمند دوچرخه های اشتراکی گامی جدید و مهم برای استفاده از این ظرفیت کم نظیر است و جاذبه ای جدید گردشگری، تفریحی و ورزشی برای این منطقه ایجاد می کند.

وی همچنین روز ۲۶ آذر، روز حمل و نقل را به همه فعالان این عرضه تبریک گفت و امضای قرار داد سامانه دوچرخه اشتراکی هوشمند را که همزمان با این روز صورت گرفت، رویکرد تازه در حوزه حمل و نقل عنوان کرد. 

مهمترین ویژگی و شاخصه های این دوچرخه های هوشمند

در این نشست مسئول فنی سامانه دو چرخه اشتراکی کیش در پاسخ به پرسش ایرنا، داشتن قفل هوشمند، داشتن GPS و ردیاب ، ضد سرقت بودن دوچرخه و قطعات آن و نداشتن زنجیر را از ویژگیهای این دوچرخه ها ذکر کرد و افزود: نداشتن اسپک و تیوب از دیگر ویژگیهای این نوع دو چرخه است. 

 وی افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش دارای زیرساخت دوچرخه سواری می باشد، این امکان فراهم شده که هر گردشگر یا مسافری که از دوچرخه استفاده می کند، بتواند در هر نقطه ای که خواست این وسیله را  رها کند، با اینحال ۳۰ ایستگاه برای سامانه در نظر گرفته شده و استفاده کنندگان در صورت تحویل دو چرخه به این ایستگاهها از امتیاز ویژه برخوردار میشوند.  

جزیره کیش با ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت در میان آبهای نیلگون خلیج فارس و جمعیت ۳۷ هزار نفری سالانه پذیرای  بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر خارجی و داخلی است . 

ورزش و تفریح های سالم به عنوان حلقه پیشرو و مهمترین پیوست حوزه گردشگری جزیره کیش در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و گروه های مختلف سنی بویژه قشرهای جوان و نوجوان را به خود جذب کرده است.

جذب صدها هزار جوان و نوجوان به تفریحات ورزشی سالم در جزیره کیش، تجربه ای موفق و آزمایشی ارزشمند است که راه را نشان می دهد و راهکار را به زبان عمل تبیین می کند.
در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه ای از رشته ها و جاذبه های متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره گردشگری این منطقه می توان نام برد.
پیست دو چرخه سواری یکی از پر طرفدارترین و سهل الوصول ترین تفریحات ورزشی جزیره کیش است که بیشترین آمار استفاده کننده را به خود اختصاص می دهد.
این پیست ویژه با چندین ایستگاه عرضه دوچرخه یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری کشور محسوب می شود و در سرتاسر مسیر ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی جزیره مرجانی کشیده شده و کاملا مستقل از مسیرهای اتومبیلرو است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو