شفاف سازی و تسهیل در ارایه خدمات استانداردی به بازرگانان قشم

در جلسه هم اندیشی برای رفع مشکلات تجار و بازرگانان توسط اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، راهکارهایی برای شفاف سازی و تسهیل در ارایه خدمات استانداردی به بازرگانان قشم ارائه شد.

به گزارش فرینا، جلسه هم انديشي و انتقال پيشنهادات و انتقادات در زمینه خدمات استاندارد برای رفع مشكلات تجار و بازرگانان جزيره با حضور مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم، اعضای هیات مدیره شورای بازرگانان و جمعی از تجار و کسبه جزیره در محل این اداره کل برگزار شد.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی برای ارایه خدمات به بازرگانان منطقه بیان داشت: تعامل نزدیک این اداره کل با تجار جزیره با همکاری شورای بازرگانان باعث تسریع در ارائه خدمات می شود.

نسرین نانوایی گفت: در فضای تعاملی ایجاد شده می توانیم خدماتی همچون هزینه ها، اطلاعیه ها، نوع کالا، آزمون ها و نتایج را در کمترین زمان به اطلاع خدمات گیرندگان برسانیم.

نانوایی افزود: اعلام جزئيات مابه تفاوت مبلغ دريافتي هزينه استاندارد به بازرگانان، تهيه ليست نمونه هاي غيرقابل قبول به صورت هفتگي، نتايج آزمون كالاهاي نمونه برداري شده و ... بخشی از اقدامات در جهت تسهیل و شفاف سازی خدمات این اداره کل می باشد.

وی ادامه داد: به منظور سرعت بیشتر در ارایه خدمات این اداره به تجار منطقه، در مواردي كه تعداد رديف هاي كالاي مشمول استاندارد زياد و حجم نمونه اندك مي باشد، نمونه برداري را به استناد سوابق ساير تجار انجام می شود.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم از ارایه جدول مدت زمان انجام آزمون به تفكيك گروه كالايي به شوراي بازرگانان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تسریع در اطلاع رساني به تجار در دست انجام است.

به گفته نانوایی، تسريع در فرآيند تاييد اظهارنامه هاي ورود كالا مشمول ماده ١٦ و استاندارد اجباري نیز با همین هدف در حال انجام است.

مدیر اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از انجام اقداماتی جهت اجرایی شدن  الزامات شناسه گذاري كالاهاي مشمول ماده ١٦ که به جزيره وارد می شوند، خبر داد و اضافه کرد:  زمان اجرايي نمودن فرآيند مذكور متعاقبا به شوراي بازرگانان اعلام خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.