پهلوگیری 79 کشتی تجاری در اسکله‌های بندر کاسپین در سالجاری

ابتدای امسال تاکنون 79 فروند کشتی تجاری در اسکله‌های مجتمع تجاری کاسپین منطقه آزاد انزلی پهلوگیری کردند که میزان آن در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، به سبب برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و زیرساخت‌های لازم بندری که فراهم شده امسال تاکنون 79 فروند کشتی تجاری در اسکله‌های مختلف مجتمع تجاری کاسپین منطقه آزاد انزلی پهلوگیری کرده‌اند که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاصی که از آن بهره می‌برد در حال حاضر به‌عنوان یک بندر نسل سوم کشورمان محسوب می‌شود و با مساحت پس‌کرانه عملیاتی و پشتیبانی حدود 500 هکتار و آبخور بالا به همت مسئولان و متخصصان داخلی در سال آینده به راه‌آهن سراسری نیز متصل می‌شود.
از جمله مهم‌ترین اهداف و چشم‌اندازهایی که برای این مجتمع بندری پیش‌بینی شده می‌توان به بحث گسترش صادرات کالاها به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا و همچنین فعال‌سازی کریدورهای عبوری از کشورمان نام برد که دسترسی به هر کدام از این اهداف بسیار حائز اهمیت است.
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده این معاونت مجتمع تجاری کاسپین تاکنون میزبان 99 کشتی تجاری بوده است عنوان کرد: زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز چرخه صنعت و تولید کشورمان در این بندر به خوبی فراهم است.
امین افقی استفاده بهینه از ظرفیت مجتمع تجاری کاسپین منطقه آزاد انزلی در زمان اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته تنها 20 فروند کشتی تجاری در اسکله‌های مجتمع تجاری کاسپین پهلوگیری کرده بودند که این آمار امسال به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
افقی فراهم کردن امکانات و ایجاد تجهیزات بیشتر در مجتمع تجاری کاسپین منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک هدف مهم مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: افزایش تعداد ورود کشتی‌های تجاری به این مجتمع بندی از تمایل روز افزون فعالان اقتصادی و تولیدی برای استفاده از خدمات و واردات و صادرات کالا آن حکایت دارد.
وی مهم‌ترین مزیت‌های مجتمع تجاری کاسپین را برشمرد و گفت: نزدیک بودن مجتمع بندری کاسپین به تهران و کارخانجات تولیدی کشور از جمله مهم‌ترین مزایای ترانزیت مواد اولیه از طریق این مجتمع بندری محسوب می‌شود که در نوع خود موضوعی بسیار حائز اهمیت است.
معاون اموربندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی کاهش هزینه‌های حمل کالا را از دیگر مزیت‌های مهم ترانزیت کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین دانست و خاطرنشان کرد: احداث مخازن فله مایع و یک پست اسکله دلفین به منظور پهلوگیری کشتی‌های تانکر حمل مایعات یک مزیت رقابتی برای این مجتمع بندری محسوب شده به‌طوری‌که آن را از سایر بنادر متمایز می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.