اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در بوشهر و در جمع خبرنگاران: 

سرعت فرآیند ترخیص و بارگیری كالا در بنادر روان تر شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بوشهر و در جمع خبرنگاران با اشاره بر سیاست‌های رونق تجارت اظهار داشت: خوشبختانه به‌رغم همه محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند تجارت خارجی ما امسال در مجموع وضعیت قابل قبولی داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند با اشاره به صادرات كشور در هشت ماهه نخست سالجاری خاطرنشان کرد: تا 24 آبان‌ماه افزون بر 31.4 میلیارد دلار صادرات و 31.1 میلیارد دلار واردات ثبت شده است.
دژپسند تصریح کرد: مجموع تجارت خارجی  ایران از 60 میلیارد دلار فراتر رفته است و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران توانسته با پشت سر گذاشتن  مشکلات، مانع از فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها به مردم شود.
وی با اشاره به تراكم كالا ها در بندر امام خميني و توزيع آن بين بنادر بوشهر، شهيد رجائي و چابهار افزود:  با برنامه ريزي انجام شده سرعت فرآیند ترخیص و بارگیری کالا در بنادر روان تر شده و نتيجتا موجودی کالاها در بنادر کاهش یافته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تسهيل اخذ مجوزهای کسب و کار خاطرنشان کرد: مجوزهای کسب و کار در بخش‌هایی مانند واحدهای صنفی تکمیل شده و با کمترین مشکل در حال انجام  است و مابقی  با همکاری دستگاه‌ها در دست تسهيل و آسان سازي است.
گفتنی است، وزیر اقتصاد صبح امروز جهت دیدار با مسوولین استانی و بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه وظایف و ماموریت های  این وزارتخانه وارد استان بوشهر شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.