قشم میزبان نخستین آزمون بین المللی تافل IBT در میان مناطق آزاد کشور

مدیر مرکز بین المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین آزمون تافل IBT در این مرکز خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز بین المللی رشد قشم پس از برگزاری جلسات و مذاکرات متعدد موفق به اخذ مجوز برگزاری آزمون تافل iBT از موسسه ETS شد که قرار است روز شنبه ۳۰ آذر ماه برگزار شود.

عباسی افزود: آزمون تافل iBT یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است که مجری برگزاری آن موسسه ETS در کشور آمریکا بوده و این موسسه ETS در تمام کشورها مراکزی را برای ارائه و برگزاری این آزمون مورد تایید قرار داده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این مراکز، در آزمون شرکت کنند.

 وی تصریح کرد: با تلاش های فراوان و مذاکرات طولانی با موسسه ETS آمریکا، این مرکز موفق به اخذ مجوز برگزاری این آزمون در جنوب کشور به محوریت جزیره قشم شده است.

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم ادامه داد: در حال حاضر مرکز بین المللی رشد قشم، تنها منطقه آزاد در میان مناطق هفت‌گانه آزاد کشور است که می تواند برگزار کننده آزمون تافل iBT باشد.

عباسی با اشاره به دشواری های ایجاد شده برای متقاضیان شرکت در آزمون تافل iBT یادآور شد: پیش از این متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست در تهران یا سایر استان های دارای مرکز آزمون تافل مراجعه می کردند که این موضوع دشواری هایی را برای داوطلبان به همراه داشت.

وی افزود: متقاضیان این آزمون شامل داوطلبان ادامه تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور و داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های داخل کشور و همچنین داوطلبان اخذ اقامت دیگر کشورها هستند.

به گفته مدیر مرکز بین المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم؛ هزینه شرکت در این آزمون بین المللی در حال حاضر معادل 225 دلار آمریکا است و متقاضیان شرکت در آزمون تافل iBT از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می توانند برای شرکت در این آزمون به قشم مراجعه کنند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: براساس قوانین ورود مسافران از سایر کشورها به منطقه آزاد قشم نیازمند اخذ ویزا نبوده و این نکته می تواند موجب استقبال داوطلبان کشورهای منطقه برای حضور در قشم و شرکت در آزمون تافل IBT شود.

گفتنی است؛ داوطلبان می توانند جهت ثبت نام به سایت www.ets.org و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز بین‌المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم به آدرس www.qiic.ir  مراجعه نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.