دبیرخانه دائمی رویدادهای پژوهشی در اروند راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در آئین اختتامیه گرامیداشت هفته پژوهش، از تأسیس دبیرخانه دائمی رویدادهای پژوهشی در منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، آیین اختتامیه گرامیداشت هفته پژوهش با حضور برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمع کثیری از مسئولین استانی، محلی و دانشگاهیان  در سالن ۷۰۰نفره این سازمان برگزار شد.

اسماعیل زمانی برگزاری این رویداد را ماحصل کارهای کارشناسی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند دانست و افزود: با برگزاری هفته پژوهش و بازتاب آن تصمیم گرفتیم تا این هفته را بعنوان یک رویداد دائمی و حتی بین المللی در سال های آینده با تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای پژوهشی در ابعاد وسیع تر برگزار کنیم.

رئیس منطقه ای هفته پژوهش اروند خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش بعنوان یک اصل مهم در توسعه جامعه کنونی ما که در حال رشد است، بسیار اثرگذار خواهد بود.

زمانی، پژوهش را زیرساخت اساسی مورد توجه جوامع پیشرفته معرفی کرد و گفت: اگر بخواهیم در زمینه های علمی پیشرفت داشته باشیم باید به پژوهش بعنوان یک اصل اساسی توجه  داشته باشیم به همین خاطر از این نهاد جدید به لحاظ یک نهاد مقدس حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از پایان نامه هایی که نیازهای توسعه ای جامعه اروند را برطرف می کنند را بعنوان یک راه کار از جانب این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: می توانیم در زمینه نشر، بهره برداری در حوزه های اجرایی مختلف و هر نوع نوآوری   از دانشجویان پشتیبانی و حمایت کنیم.

زمانی موضوعاتی نظیر گردشگری، صنعت و تجارت را در توسعه آینده منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزودت: باید میان دانشگاه و صنعت اتحادی ایجاد شود و خروجی دانشگاه ها معطوف به نیاز بازار کار باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.