امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت

تفاهم نامه مشترک توانمند سازی منابع انسانی و تعالی سازمانی بنگاه های اقتصادی، سازمان ها و شرکت های حوزه وزارت صمت در محدوده منطقه آزاد اروند میان سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت امضاء شد.

به گزارش فرینا، در جریان سفر معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت جهت حضور در مراسم اختتامیه هفته پژوهش، طی نشستی با مدیرعامل و معاونین این سازمان، تفاهم نامه مشترکی میان وزارت صمت و سازمان منطقه آزاد اروند با موضوع توانمند سازی علمی و آموزشی فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت در حوزه سرزمین منطقه آزاد اروند به منظور بستر سازی رشد و توسعه کسب و کارها و تعالی سازمانی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی و صنعتی، منعقد گردید.

از جمله اهداف این تفاهم نامه ایجاد شرایط همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه های آموزش، پژوهش های کاربردی، مشاوره و فرهنگ بهره وری  به منظور توسعه منابع انسانی حوزه صمت در جهت افزایش رقابت پذیری و بهبود فضای کسب وکار، توسعه کارآفرینی و افزایش بهره وری، تسهیل استفاده از فناوری ها و نوآوری های داخلی در صنایع و بنگاه های اقتصادی از طریق آموزش نیروهای متخصص و کارآزموده است.

همچنین از دیگر اهداف این طرح می توان به شکل گیری، انسجام و تقویت حلقه های زنجیره تولید تا صادرات با استفاده از آموزش عناصر و نیروهای ماهر و متخصص، اشاره کرد.

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ضمن ابراز امیدواری از اینکه با انعقاد تفاهم‌نامه مذکور هر چه سریع‌تر اجزای این تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شود، گفت: امیدواریم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی فعال، در بالابردن بهره‌وری فعالیت های اقتصادی تأثیرگذار باشد.

برات قبادیان خاطرنشان کرد: انتظار می رود پشتیبانی وزارت صمت از منطقه آزاد اروند  موجب رشد اقتصادی در ۲ سال آینده شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت این طرح را یکی از طرح‌های تحول گرایانه دانست و افزود: با اجرای این طرح در مدت زمان کوتاهی می توان جهش اقتصادی خوبی را شاهد باشیم. به ویژه  می‌توان صادرات غیرنفتی و تولیدی را جایگزین نفت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در ادامه شمار فعالان اقتصادی در منطقه را ۲هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و حدود ۶۰ اتحادیه و ۲ اتاق اصناف در شهرهای آبادان و خرمشهر یک امتیاز دانست و گفت: حضور گردشگران خارجی که عمدتا عراقی هستند نیز  باعث شد کسب و کار های کوچک در منطقه رونق بگیرد.

اسماعیل زمانی تصریح کرد: ۶۵ درصد صادرات مناطق آزاد کشور از طریق اروند و بنادر آبی شهرهای آبادان، خرمشهر و بندر خشک شلمچه انجام می شود.

زمانی در راستای تدابیر وزیر صمت در خصوص حذف ثبت سفارش کالا از مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی، گفت: پیرو این  اقدام بیش از ۱۳۰ میلیون دلار واردات مواد اولیه و ماشین آلات از منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وضعیت از مطلوبی برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو