ارس؛ میزبان ششمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: امسال نیز به سنت هر ساله شاهد برگزاری مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در منطقه آزاد ارس خواهیم بود.
نصیری افزود: مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس از سال 1392 آغاز شده است و امسال نیز ششمین دوره این مسابقات برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در شهرستان‌های جلفا و خداآفرین، خاطرنشان کرد: سال گذشته با تلاش و همکاری موسسات قرآنی منطقه آزاد ارس شاهد استقبال بی نظیر شهروندان این منطقه و ثبت نام 642 نفر در رشته های مختلف بودیم و امسال نیز انتظار می رود که تعداد شرکت کننده ها افزایش پیدا کند.
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در سه رده سنی زیر 15 سال، بالای 15 سال و خردسال برگزار می‌شود و علاقمندان در رشته‌های مختلف از جمله صحیح خوانی، قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، اذان، نهج البلاغه و مفاهیم به رقابت می پردازند.
نصیری با تاکید بر اینکه این مسابقات تنها و بزرگترین رویداد قرآنی مناطق آزاد کشور است که به صورت ثابت و دائمی شاهد برگزاری آن هستیم، گفت: این مسابقات معنوی با سابقه برگزاری 6 ساله، تاثیرگذاری خوبی در جامعه مخاطب در مقاطع مختلف سنی، به خصوص در نوجوانان و خردسالان داشته است.
وی ادامه داد: در مورد تاثیرگذاری برگزاری مستمر این مسابقات همین بس که تعداد حافظان خردسال قرآن از 5 نفر در حفظ عمومی و 3 نفر در حفظ تخصصی در سال اول برگزاری به 58 نفر در حفظ عمومی و 40 نفر حفظ تخصصی در سال گذشته رسیده است.
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: در مورد سایر بخش‌های مسابقه نیز شاهد همین روند افزایشی بوده‌ایم و این موضوع نشان از تاثیر کمی و کیفی این دوره از مسابقات در منطقه آزاد ارس دارد.
نصیری عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، بخش ویژه‌ای از مسابقات به عنوان مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه اختصاص دارد و هر ساله شاهد شرکت بیشتر از 300 نفر در این بخش از مسابقات هستیم.
وی افزود: بر همین اساس، در مسابقات امسال نیز 60 حکمت از حکمت‌های نهج البلاغه به صورت آزمونی مورد نظر قرار داده شده است.
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، در بخش دیگری از صحبت های خود در زمینه زمانبندی این دوره از مسابقات، گفت: بر اساس زمانبندی اعلام شده، علاقمندان تا 20 دی ماه 98 برای ثبت نام در این مسابقات فرصت دارند.
نصیری با اشاره به برگزاری مسابقات در ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: مسابقه خردسالان و مسابقه کتبی 25 دی ماه و مسابقه شفاهی 26 دی ماه برگزار خواهد شد و 2 بهمن 98 به عنوان زمان برگزاری اختتامیه مسابقات در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌بایست از ساکنین و فعالین منطقه و یا کارمندان سازمان منطقه آزاد ارس و خانواده های آنان باشند و افرادی که در یک سال گذشته در مسابقات ارس یا سراسری مناطق آزاد ایران موفق به کسب رتبه اول شده اند، در آن رشته نمی توانند شرکت داشته باشند.
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست منابع و فرم های ثبت نام به سایت سازمان منطقه آزاد ارس به آدرس arasfz.ir مراجعه نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو