تاکید ارس بر قاعده برد ـ برد در ارتباط با اوراسیا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست تخصصی «ارس دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا» گفت: ما به دنبال فراهم سازی فضای برد ـ برد بین ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در نشست آکادمیک بررسی راهکارهای همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا با بر نقش راهبردی کشور ارمنستان در ارتباط دوسویه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تاکید کرد.
نریمان گفت: تنها مرز زمینی کشورمان با ارمنستان مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس است و این نشست می تواند در ارائه و مطرح کردن پیشنهادهای سازنده جامعه علمی برای رسیدن به اهداف ثمربخش باشد.
وی افزود: ارتباط دیپلماتیک خوب و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و ارمنستان می تواند زمینه تقویت ارتباطات اقتصادی با این کشور و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بعنوان پل ارتباطی با آسیای شرقی است، و نقش آفرینی موثر کشورمان در این حوزه نیازمند تقویت زیرساخت های ریلی و جاده ای است.
نریمان گفت: ما مطالعات توسعه بستر حمل و نقل ریلی از شرق ارس در اصلاندوز و غرب در ماکو داشته ایم و اکنون آماده اجرای این طرح ها هستیم.
وی تصریح کرد: اظهارنظر رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه منطقه آزاد ارس می تواند بسترساز اجرای موافقتنامه مبادله شده ایران با اتحادیه اوراسیا باشد ارزشمند بود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو