برگزاری پنجمین جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در اروند

پنجمین جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی این سازمان در این خصوص گفت : در نشست مذکور ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص مصوبات جلسه قبل آخرین وضعیت حوزه ی مسئولیت هرکدام از دستگاه های اجرایی هم بررسی شد.

سیدعلی موسوی افزود: مصوباتی که درخصوص مشکلات واحدهای صنفی مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) پیگیری شد و آخرین وضعیت خروج کالاها توسط مدیریت تجارت و بازرگانی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شد.

موسوی همچنین خاطر نشان کرد: نظارت بر انبارهای عمومی و اختصاصی در سطح منطقه و نحوه برخورد با متخلفان احتمالی، نظارت و کنترل بر ورود و توزیع کالا و پایش عملکرد فعالین اقتصادی در دو رسته واحدهای تولیدی و تجاری توسط اعضای کارگروه مورد بررسی قرار گرفت .

این مقام مسئول ادامه داد: نیازمندهای منطقه به منظور کنترل کالای ورودی شناسایی شده و براساس نوع کالا و نوع نیاز منطقه مجوز، ثبت سفارش و ترخیص کالا توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام می شود که مقرر شد این موضوع توسط مدیریت های تولید، رونق کسب و کار و توسعه تجارت این سازمان نظارت شود.

معاون سرمایه گذاری و رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد اروند یادآور شد:سایر کنترل های اعمال شده شامل پایش مجوزهای فعالیت صنعتی و تجاری نیز به همین منوال انجام می شود.

وی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از سواستفاده های احتمالی از ثبت سفارش های تکراری پایش انبارهای فعالین اقتصادی و جلوگیری از سواستفاده از کارت های بازرگانی نیز در دستورکار جلسه بود که آن هم به نتایج خوبی منتج شد.

موسوی در پایان گفت: در راستای مصوباتی که دستگاه های اجرایی و مسئولین شهرستان های خرمشهر و آبادان داشتند؛ به منظور تسهیل در امور ترخیص کالا و تشریفات ارزیابی و کارشناسی کالاهای موجود در بنادر خرمشهر و آبادان هم تسهیلات لازم درنظر گرفته شد و مجموعا گزارشی آخرین اقدامات درخصوص مبارزه با قاچاق کالا توسط تمام دستگاه ها ارائه گردید.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.