همزمان با روز ملی آمادگی در برابر زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی صورت گرفت؛

برگزاری مانور آمادگی زلزله در قشم

همزمان با روز ملی آمادگی در برابر زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی امروز پنجشنبه (پنجم دی ماه) مانور آمادگی در برابر زلزله برگزار شد.

به گزارش فرینا، این برنامه در دو بخش آموزشی و برگزاری مانور آمادگی مقابله در برابر زلزله با حضور و همکاری 33 نفر از اداره برق، جمعیت هلال احمر شهرستان، نیروهای آتش نشانی سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت آب و برق و تاسیسات و حفاظت این سازمان در محل هلال احمر شهرستان قشم برگزار شد.

اجرای این مانور در راستای اهداف پدافند غیرعامل و تداوم خدمات ضروری، تامین نیازمندی‌های مردم و ارتقاء توان نیروهای امدادی در شرایط بحرانی است تا با ایجاد وحدت و همدلی و ایجاد هماهنگی در بین ارگان های مختلف درخصوص کاهش صدمات و خطرات احتمالی در زمان حادثه آمادگی لازم وجود داشته باشد.

همچنین برپایی چادر صحرایی جهت اسکان اضطراری، عملیات امداد و نجات، حمل و انتقال مصدومان و اطفا حریق چهار بخش اصلی مانور آمادگی در برابر زلزله بود که در این برنامه اجرایی شد.

سازمان منطقه آزاد قشم طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نکات ایمنی و اجرای آنها کرده و براساس موارد و اصول پیش بینی شده در این دوره ها دانش آموزان با نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و انواع خاموش کننده ها و همچنین انجام اقدامات امداد و نجات در برابر خطرات احتمالی از قبیل آتش سوزی و زلزله آشنایی پیدا می کنند.

فرهنگ سازی و ایجاد باور در میان مدیران و در سطح جامعه مبنی بر پذیرش پدافند غیرعامل به عنوان یک ضرورت، نهادینه سازی رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل، از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.

پدافند غيرعامل به مجموعه اي اقدامات دفاعي غيرمسلحانه گفته مي شود كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت هاي ضروري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدام هاي نظامي دشمن مي شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو