افزایش بارگیری محمولات صادراتی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به بارگیری بیش از 7میلیون و 766 هزار تن انواع کالا در نه ماهه سال جاری از افزایش میزان بارگیری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

به گزارش فرینا، عادل دریس، هفتم دی ماه سال جاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این مدت 7میلیون و 766 هزار و 497 تن انواع کالا بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نیز یک درصد رشد را نشان می دهد.
دریس همچنین با اشاره به اهتمام این مجتمع بزرگ بندری به بهره گیری از رویه حمل کالای داخلی از راه دریا(کاپوتاژ)، از رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طی مدت مذکور بیش از 80 هزار تن گندم با این روش به بندر چابهار به منظور صادرات به کشورهای دیگرجابجا شده است.
وی همچنین کالاهای متفرقه(جنرال کارگو)، کالای کیسه ای، فله خشک، خاک معدنی، سرباز فلزات و مصالح ساختمانی فله از جمله محمولات صادراتی عنوان کرد که در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، در ادامه میزان بارگیری کالای کانتینری در 9 ماهه سال جاری به لحاظ تناژی 752هزار تن معادل 52 هزار TEU برشمرد که از رشدی 32 درصدی برخوردار بوده است.
تشویق بازرگانان به ارزآوری، اولویت یافتن صادرات غیرنفتی و ارتقای کیفیت خدمات تخلیه و بارگیری به صاحبان کالا از اهم دلایل رشد بارگیری محمولات صادراتی در بازه زمانی مذکور به شمار می رود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.