کاهش بار ترافیکی تامین کننده آسایش روانی شهروندان

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای 5 پروژه عمرانی با هدف کاهش بار ترافیکی و تامین آسایش روانی شهروندان و گردشگران این شهر خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی بیان داشت: به منظور کاهش بار ترافیکی و تامین آسایش روانی شهروندان، پروژه هایی برای حل این مشکل طراحی شد که عمده ترین آن تعریض بلوار ساحلی و سایت تجاری بوده است.

سلکی افزود: اجرای عملیات بازسازی میدان وحدت و انقلاب شهر درگهان با رقمی بالغ بر 555 میلیون ریال با هدف کاهش بار ترافیکی و تردد آسان، به ویژه در ایام تعطیلات و در زمان پیک حضور گردشگران، از جمله اقدامات دیگری است که توسط سازمن منطقه آزاد قشم در فضای عمرانی شهر درگهان به انجام رسیده است.

وی همچنین از احداث نخستین پایانه تاکسی در این شهر خبر داد و بیان داشت: این پایانه با اعتبار 320 میلیون ریال به طول 49 و عرض 7 متر، با هدف نظارت و هماهنگی در امر حمل و نقل شهروندان جهت جابجایی ایمن و سریع، سبک کردن بار ترافیک درون شهری و ساماندهی رانندگان حمل و نقل عمومی احداث شد.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: احداث این ایستگاه در محل تقاطع سایت تجاری به میدان انقلاب، باتوجه به ساختار گردشگرپذیر بودن جزیره و توجه به این نکته که درگهان به عنوان قطب تجاری قشم شناخته می شود، لازم به نظر می رسید.

سلکی در توضیح بیشتر اظهار کرد: شهر تجاری درگهان  با رشد ناگهانی و ساخت مجتمع های تجاری، مقصد مورد توجه بازاریان و کسبه شهرهای مختلف کشور و مسافرانی است که به قصد خرید به این شهر سفر می کنند.

وی با اشاره به افزایش شمار سفرها  به شهر درگهان به ویژه در ایام تعطیلات، ادامه داد: این افزایش بار جمعیتی و ترددی، شهر را با معضل ترافیک مواجه کرده بود که علاوه بر آن، مشکلاتی مانند آلودگی های صوتی، هوایی و بصری را نیز به همراه داشت و اجرای این پروژه هایی عمرانی توانسته تا حدودی این معضلات را حل کند.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از آمادگی شهر درگهان برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که امسال این شهر برای شهروندان و مهمانان با کمترین مشکل ترافیکی مواجه شود.

درگَهان یکی از شهرهای جزیره قشم واقع در جنوب کشور و در 20 کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو