از سال ۹۳ تاکنون؛

اشتغالزایی ۵۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش صنعت و معدن

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغالزایی ۵۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای سال ۹۳ تا ۹ ماهه سال ۹۸ سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد .

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت ۳ هزار و ۳۱۳ نفر اشتغالزایی تاپایان ۹ ماهه سال جاری انجام شده است افزود: در حوزه معدن و برداشت مصالح نیز از سال ۱۳۹۴ تا کنون یک هزار و ۴۴۸ نفر و در حوزه های خدمات و کارگاههای صنعتی نیز به تعداد۴۳۹ نفربصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه در صورت بهره برداری از پروژه های کشاورزی سد کرم آباد فقط در بخش زراعت برای سه هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود و صنایع جانبی مختلفی نیز ایجاد می شوند؛ اظهارداشت: هم اکنون ۱۱۶ واحد صنعتی و معدنی که شامل 102 واحد صنعتی و 14واحد معدنی بصورت فعال در منطقه آزاد ماکو فعالیت می کنند.

به گزارش فرینا، سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۱ تشکیل و از شمول قوانین و مقررات عمومی دولت مستثنی بوده و منحصرا" بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه های مربوط اداره می شوند و در موارد پیش بینی نشده در قانون و اساسنامه های مرتبط ، تابع قانون تجارت می باشد.

منطقه آزاد ماكو به لحاظ محدوده جغرافيايي شامل شهرستان هاي ماكو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در منتهي اليه شمال غرب كشور واقع است.

مساحت اين منطقه حدود چهار هزار كيلومترمربع و جمعيت آن بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.

منطقه آزاد ماكو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد كشور داراي 140 كيلومتر مرز مشترك با كشور جمهوري آذربايجان و 130 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركيه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو