مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه خبر داد:

رشد 90 درصدی درآمدهای وصولی گمرک کاوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: طی 9 ماهه سال 98 با ترانزیت خارجی 127 هزار و 210 تن کالا به ارزش 559 میلیون و 965 هزار دلار، شاهد رشد 21 درصدی وزنی و 38 درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش بوده‌ایم که در مجموع این میزان، حجم مبادلات تجاری باعث افزایش 90 درصدی میزان درآمدهای وصولی گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»​، فرامرز امیدی اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال، 685 هزار و 523 تن انواع کالا به ارزش ارزی 295 میلیون و 534 هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 6 درصد کاهش نشان می‌دهد.
امیدی افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت را هیدروکربن سبک، آب‌میوه، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، چیپس و ... اعلام کرد و تصریح کرد: طی این مدت، کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و ایتالیا عمده خریداران کالاهای صادر شده از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید 318 هزار و 174 تن کالا به ارزش 142 میلیون و 563 هزار و 625 دلار، در صدر این کشورها قرار گرفته است.
بر اساس گزارشی از ایسنا، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک این منطقه ویژه اقتصادی، اضافه کرد: میزان واردات این گمرک طی این مدت 102 هزار و 312 تن به ارزش 266 میلیون و 171 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی 34 و از نظر ارزش دلاری 25 درصد افزایش داشته است.
امیدی همچنین گفت: ماشین‌آلات و دستگاه‌های خط تولید، پاکت آب‌میوه، کنستانتره، اسانس و ورق آلومینیوم، از جمله اقلام عمده کالاهای وارداتی به این گمرک بوده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان، ایالات متحده آمریکا، بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده‌اند که امارات متحده عربی با صادر کردن 21 هزار و 779 تن کالا به ارزش 72 میلیون و 827 هزار و 552 دلار، مبداء نخست واردات از طریق این گمرک بوده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو