لنج باری تولیدی قشم به خارج از کشور صادر شد

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دومین لنج باری فایبرگلاس ساخت صنعتگران جزیره قشم به ارزش ۱۵ هزار دلار به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدمهدی برنجی افزود: این لنج باری که توسط یکی از واحدهای صنعتی این جزیره و به سفارش سرمایه‌گذار خارجی تولید شد، امروز سواحل ایران را ترک کرد.

برنجی گفت: لنج مذکور دارای ۳۳ متر طول، ۹.۶ متر عرض و ۴.۳ متر آبخور است که با ۵۲ تُن وزن توان جابجایی ۱۵۷ تُن بار را دارد.  
وی افزود: تغییر رویکرد حمایت از تولید داخلی و تولید محصولات استاندارد با قابلیت رقابت، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب‌وکار در قشم شود.
در حال حاضر ۲۰ واحد تولیدی در جزیره قشم در حوزه تولید لنج و شناور مشغول فعالیت هستند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو