معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛

نخستین جشنواره ملی فیلم پارس در قشم برگزار می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم پارس به میزبانی جزیره در تاریخ 9 تا 12 دی ماه خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر بیان داشت: این جشنواره با هدف معرفی تاریخِ تمدن کشورمان، در قالب فیلم‌‎های کوتاه و بلند داستانی و مستند برگزار می شود.

شیخ زاده اولویت این جشنواره را تبلیغ و تبیین شناسنامه هویت تاریخی خلیج فارس معرفی کرد و افزود: مجوز اکران فیلم‌های جشنواره ملی فیلم پارس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه چهارم دی ماه، در دو بخش فیلم های کوتاه و بلند حرفه ای و در دو حوزه مستند و داستانی صادر شده است.

وی به رویکردهای جشنواره اشاره کرد و گفت: پاسداشت شناسنامه و هویت ارزشی شهدای امنیت خلیج فارس، همچنین بازشناسی ظرفیت های حقوقی و فرهنگی تاریخ تمدن پارسی موضوعات فیلم هایی است که در این جشنواره اکران می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رونمایی پوستر جشنواره ملی فیلم پارس در نخستین روز آغاز جشنواره خبر داد و عنوان داشت: در آیین اختتامیه این جشنواره (12 دی ماه) نیز به 10 اثر برگزیده و منتخب هیات داوران، لوح سپاس و تندیس اهدا می شود.

شیخ زاده ضمن دعوت از همه اهالی جزیره برای حضور در این جشنواره، گفت: در میان آثار اکران شده، سه فیلم کوتاه از هنرمند خوشنام جزیره، اصغر بشارتی نیز حضور دارد که نام جزیره را پرآوازه تر به جلوه در می آورد.

گفتنی است، فیلم های جشنواره ملی فیلم پارس از تاریخ 9 تا 12 دی ماه در تالار آینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، سینما سیار و سینما سیتی اکران می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو