تدوین دستورالعمل ساماندهی نماهای شهري منطقه آزاد ماکو

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ساماندهی سیما و منظر و نماهای ساختمان های شهری و جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز شهری در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو است گفت:‌ تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری در دستور کار قرار گرفته و موضوع در جلسات فنی و مدیریتی” کارگروه سیما و منظر منطقه آزاد ماکو” مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آرش صادقیان در گفت و گو با خبرنگار فرینا افزود: با توجه به نیاز به ساماندهی چهره شهرهای منطقه آزاد ماکو و آشفتگی بصری نماهای ساختمانی به جهت عدم وجود الگوی های متناسب با شرایط اقلیمی و تاریخی در نماهای ساختمان شهری ؛ این مدیریت با تاکیدات مدیرعامل محترم سازمان تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری را در دستور کار قرار داد.

صادقیان خاطرنشان کرد: با نهایی شدن و تصویب آن ؛ از سال ۱۳۹۹ اکثر ساختمان شهری موظف به ارایه نقشه نما در هنگام صدور پروانه خواهند بود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به شهروندان و مهندسان از طریق شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان های شهرهای منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزایش تخلفات ساختمانی نیز یکی دیگر از عوامل اختشاش منظر شهرهای منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر بوده است که با تاکید مدیرعامل‌ سازمان و نظر مساعد اعضای محترم کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری های منطقه و با همراهی نظام مهندسی شهرستان های منطقه؛ مقرر است در تمامی پرونده های کمیسیون های ماده ۱۰۰ رعایت اصول شهرسازی در کنار رعایت اصول فنی مطابق با تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مد نظر قرار گیرد.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو  تصریح کرد: ساخت و سازهایی که منجر به عدم رعایت اصول شهرسازی و تضییع حقوق اولیه شهروندان همچون سایه اندازی و جلوگیری از نورگیری؛ انسداد ورود هوا، بر هم خوردن محرمیت خصوصی و شرعی، عدم تامین پارکینگ و.. گردد؛ از ساخت و ساز آنها در کمیسیون های ماده ۱۰۰ جلوگیری به عمل خواهد آمد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو