طمیمیان؛

2 / فرهنگ، سنگ بنای توسعه در اروند / اهمیت ویژه منطقه آزاد اروند در میان مناطق آزاد 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و گردشگری به عنوان سنگ بنای توسعه در این منطقه محسوب می شود. 

به گزارش فرینا، «قدرت اله طمیمیان» در نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند با اشاره به ظرفیت های این منطقه گفت: وجود رودهای بهمنشیر، کارون و اروندرود و امکاناتی نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به داخل و خارج کشور و فاصله کم با کشورهای همجوار از جمله مزیت‌های منطقه آزاد اروند است که باعث اهمیت ویژه آن نسبت به دیگر مناطق آزاد شده است. 
طمیمیان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با هدف اقتصادی و جذب سرمایه گذار برای رونق شهرهای آبادان و خرمشهر بنا نهاده شد؛ این سازمان از بدو تأسیس همواره کوشید تا در راستای وظایف اجتماعی و فرهنگی خویش که سنگ بنای توسعه است گام های موثری بردارد.
وی افزود: در این میان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بیشترین زیرمجموعه مدیریتی در زمینه های، فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی، گردشگری و بهداشت و درمان بیشترین رسالت را در سازمان منطقه آزاد اروند برعهده داشته که در طول سال با اجرای برنامه های مختلف تلاش در پیشبرد اهداف کلان خویش دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به اقدامات انجام شده این معاونت در حوزه های فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی، تئاتر فتح خرمشهر، تئاتر استانی اروند، سمپوزیم مجسمه سازی، محفل انس با قرآن، جشنواره موسیقی فجر، فیلم فجر، فیلم کودک و نوجوان، اجرای هفته فرهنگی هنرمندان عراقی در اروند، توزیع کتاب در روستاها و تهیه فیلم مستند با موضوع اربعین حسینی تنها بخشی از فعالیت های مدیریت توسعه فرهنگی و هنری در این معاونت است.
طمیمیان افزود: در مدیریت آموزش هم راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، برگزاری جشنواره مهارت، گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری، تهیه و توزیع بسته های حمایتی دانش آموزان کمتر برخوردار و همچنین انعقاد چندین تفاهم نامه نظیر تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور و استان خوزستان، تفاهم نامه با وزارت بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی، تفاهم نامه مشترک با سازمان شیلات کشور، وزارت صمت، توسعه منابع انسانی و چندین تفاهم نامه آموزشی دیگر از جمله اقدامات انجام شده این مدیریت است که در کنار تعمیر و تجهیز مدارس منطقه با کمک آموزش و پرورش های شهرستان های آبادان و خرمشهر از ابتدای سال جاری توسط مدیریت آموزش در حال انجام بوده است.
وی در ادامه معرفی فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان به واسطه نقش مهم و پررنگی که در جذب توریست به منطقه دارد از دیگر مدیریت های فعال بوده که با ایجاد طرح جامع گردشگری سعی در هدفمند کردن زوایای مختلف گردشگری منطقه دارد. همچنین برگزاری دوره های مختلف  آموزش صنایع دستی، مسابقه عکاسی، آموزش هتلداران، ارائه مجوزهای لازم جهت تأسیس آژانس های مسافرتی، مرمت آثار تاریخی و نصب شناسنامه در محل اماکن ثبت ملی، نشست های تخصصی با جامعه هدف این صنعت و... نیز از عمده فعالیت های این مدیریت بوده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت، درمان و سلامت نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به همجواری این منطقه با کشور عراق، مدیریت محیط زیست، بهداشت و سلامت با تمرکز بر توریسم درمانی ضمن ارائه خدمات به مردم منطقه با تجهیز و نوسازی بیمارستان طالقانی، راه اندازی بیمارستان شهید بهشتی آبادان و مرکز درمانی فخرالنساء خرمشهر بیشترین تلاش را در بالا بردن ضریب کیفیت درمانی داشته است. هم چنین پروژه ساخت مرکز جراحی قلب خرمشهر بیمارستان دوم طالقانی نیز در دست اجرا است. 
طمیمیان هم چنین درباره فعالیت های مدیریت توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند هم گفت: منطقه آزاد اروند با برگزاری جشنواره جزیره ورزش، تجهیز سالن های ورزشی، حمایت از هیأت های ورزشی و برگزاری برنامه های همگانی همواره پشتیبان این گروه ها بوده است. 
وی افزود: این مدیریت در کنار فعالیت های ورزشی؛ حمایت از معلولین و اقشار آسیب پذیر را نیز در دستور کار خود قرار داد و با برگزاری جشن هایی نظیر شب یلدا و روز روانشناس در کنار نهادهای حمایتی وظایف خود را دنبال کرده است.
گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو