گامی دیگر در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛

تولید و صادرات نوشیدنی زعفران از منطقه آزاد انزلی به بازار های جهانی

شرکت فرهنوش که از واحد های نوآور ثبت شده در این منطقه که در مرکز حمایت و رشد از واحد های دانش بنیان منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است؛ موفق شده با ارائه فرمولاسیون انحصاری، نوشیدنی جدیدی بر پایه زعفران تولید کند و این محصول تجاری در دفتر معاونت اقتصادی این سازمان و با حضور عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی رو نمایی شد.

به گزارش فرینا، زعفران به عنوان طلای سرخ در ایران و بازارهای جهانی شناخته می شود و با اجرای این طرح گامی مهم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر جلوگیری از خام فروشی برداشته شده است.

این محصول تجاری که بر پایه زعفران تولید شده و به منظور بهره گیری بیشتر از گیاهان دارویی و عرضه محصولات متناسب با ذائقه مشتریان با ترکیبات مختلف همچون عسل و لیمو و انواع عرقیجات در بازارهای جهانی عرضه شده است.

زعفران، عسل و لیمو علاوه بر نشاط آور بودن خاصیت دارویی داشته و به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته میشوند.

بسته بندی مناسب، کیفیت بالای محصول، بکار گیری از دانش بومی و اخذ سیب سلامت موجب شده تا کشورهای آلمان، هلند، یونان، ترکیه و گرجستان از این نوشیدنی استقبال کنند.

برای تولید این محصول تجاری بیش از یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

یکی از مهم ترین عوامل کاهش هزینه در تولید این محصول بهره گیری از ظرفیت نخبگان ایرانی و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال تولید نوشیدنی در سطح کشور به جای ایجاد یک واحد تولیدی دیگر بوده که علاوه بر کاهش هزینه فرصت شغلی مناسبی را فراهم میکند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.