بزودی؛

پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه اندازی می شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: همراستا با انجام تست گرم آلومینیوم جنوب و در آستانه  افتتاح این صنعت بزرگ با پیگیری های مستمر موانع موجود در مسیر استقرار و تکمیل نیروگاه خورشیدی منطقه نیز مرتفع شده است.

 به گزارش فرینا،  فریدون فدایی دولت در جمع شماری از کارشناسان و در بازدید از سایت این منطقه افزود: پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی لامرد در زمینی به مساحت 20 هکتار توسط بخش خصوصی در این منطقه در حال احداث است اما وقفه ای که در خصوص انتقال پنل های خورشیدی به محل ساخت  نیروگاه صورت گرفت مانع از تکمیل  و در مدار تولید قرار گرفتن این  نیروگاه شد.

فدایی دولت تصریح کرد: پیگیری ها به بار نشست و پنل های خورشیدی در حال ترخیص از گمرک شهید رجایی هستند و پیش بینی می شود تا پایان سال، پس از نصب پنل ها و عملیات راه اندازی، نیروگاه به شبکه متصل شود و با توجه به  اطمینان سرمایه گذار به حمایت از سوی مدیریت منطقه ، تقاضای طرح توسعه ی اين  نیروگاه  از سوی شرکت سرمایه گذار ارایه شده که  در بازه زمانی مشخص زمينی به مساحت ١٠ هكتار در مجاورت اين طرح اماده ی واگذاری است.
وی  ادامه داد: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری، شرایط مناسب برای خرید برق  و شرایط مناسب جغرافیایی و اقلیمی  این منطقه ویژه از نظر تابش خورشید و  دردسترس بودن گاز و آب برای احداث نیروگاه‌ها نیز زمینه برای فعالیت شرکت‌ها و هلدینگ های مطرح در تولید برق و انرژی فراهم است. 
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد همچنین از پیگیری احداث پست اختصاصی تامین برق در منطقه ویژه لامرد خبر داد و گفت: برای احداث پست برق 230/132/20 کیلوولت در این منطقه با سازمان ایمیدرو و وزارت نیرو نشست ها و مذاکراتی انجام شده که در صورت تامین اعتبار و اخذ مجوزهای لازم، به مرحله اجرا در می آید، اجرای این پست نقش بسزایی در تامین برق دوران بهره برداری صنایع مختلف در این کانون مهم صنعتی دارد.

شایان ذکر است؛ سرمایه گذار و مجری احداث نیروگاه خورشیدی، شرکت مهندسی توسعه پتروفرآیند کرخه است که برای عملیاتی  کردن این پروژه، حدود 185 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و حدود 5/5 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.
 این نیروگاه نیروگاه خورشیدی شامل حدود 32000 پنل خورشیدی 320 واتی شارپ، 400 اینورتر 25 کیلووات Fronious است و در طراحی و اجرای آن که تاکنون از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است توجه به مولفه های زیست محیطی  مدنظر قرار گرفته است.

 منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس میزبان صنایع مختلفی نظیر کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه 930 مگاواتی ،کارخانه آسفالت و واحد تولیدی سنگ های مصنوعی می باشد که استقرار صنایع مختلف تولید منیزیم و نیروگاهها و صنایع مادر در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیش بینی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو