10 / ضرورت تغییر ساختارها و فرآیندها در معاونت های فرهنگی مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد با تغییر در ساختار معاونت های فرهنگی در سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، امکان رشد و توسعه بیشتر فعالیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق و چابکسازی فرآیندها در این مناطق فراهم شود. 

به گزارش فرینا، محمدرضا رستمی در دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه تغییر ساختارها در معاونت های فرهنگی در سازمان های مناطق آزاد در ابلاغیه هایی به این سازمان ها اعلام شده است گفت: این موضوع باید در دستور کار سازمان های مناطق آزاد قرار گرفته و هر سازمانی بسته به شرایط و نیاز خود این تغییرات را ایجاد نماید. 
وی ادامه داد: آغاز به کار فعالیت های حوزه صنایع خلاق در مناطق آزاد در معاونت های فرهنگی از طریق استفاده از یک مشاور و نیز تاسیس شرکت توسعه گردشگری و صنایع خلاق از جمله مواردی است که می بایست در فرآیند تغییر ساختارها مد نظر قرار گیرد. 
رستمی افزود: شرکت توسعه گردشگری و صنایع خلاق در سازمان منطقه آزاد ارس فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال انتخاب سهامداران است و به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. 
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه تغییرات در ساختار معاونت های فرهنگی سازمان های مناطق آزاد برعهده خود این معاونت است و نیازی به ورود دبیرخانه شورایعالی در این زمینه نیست گفت: هدف اصلی تاسیس شرکت توسعه گردشگری و صنایع خلاق در مناطق آزاد این است که حوزه های صنعتی، اقتصادی، جذب سرمایه و جریان مالی را در داخل این شرکت ها متمرکز کنیم و بخشی از سهام آن را به فعالین جامعه محلی واگذار کنیم تا شرکت حرکت موفقی را در این زمینه خلق کند.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.