اتباع خارجی قشم ساماندهی می‌شوند

۲ هزار تَن اتباع خارجی مجاز در قشم زندگی می‌کنند که این تعداد با هدف پیشگیری از فعالیت اتباع غیرمجاز در این جزیره، ساماندهی می‌شوند.

به گزارش فرینا مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساماندهی اتباع بیگانه و کسب اطلاعات از توانمندی آنان، می‌توان با معرفی آنان به شرکت‌ها و گارگاه‌های صنعتی فعال قشم، بخشی از نیازهای این واحدها را تامین کرد.

سلیمان رنجبری افزود: همزمان با ساماندهی اتباع خارجه در قشم، کار گروهی ویژه متشکل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان قشم نیز با شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز، نسبت به اخراج این افراد براساس قانون اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه با هدف جلوگیری از حضور اتباع خارجی غیرمجاز در قشم، هفته ای ۲ بار از کارگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی این جزیره بازدید می‌کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بکارگیری افراد غیرمجاز خارجی در کارگاه‌ها و شرکت‌ها بر اساس قانون مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

وی افزود: جریمه بکارگیری افراد خارجی غیرمجاز به ازای هر روز ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

هم‌اکنون چهارهزار و ۸۱۹ نیروی کار در قالب ۱۹۷ شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو