معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد:

17 / منطقه آزاد چابهار پیشگام در ارتقای زیرساخت های آموزشی است/تغییر نگرش و بازگشت رضایتمندی جوامع محلی طی سه چهار سال اخیر

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به تصویب اولین سند مسوولیت های اجتماعی مناطق آزاد در چابهار، گفت: در سه الی چهار سال اخیر تلاش هایی بسیاری بازگشت رضایتمندی جوامع محلی در دستور کار قرار گرفت که به حمدالله نتیجه بخش بود.

به گزارشفرینا به نقل از برنا، اکبر چاکرزهی در حاشیه نوزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد که در منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است با بیان اینکه امیدواریم این نشست ها استمرار داشته باشد، اظهار کرد: اهمیت این نشست های در این است که به رغم وجود برخی مشکلات در مناطق آزاد، به عنوان فرصت تبادل تجربه محسوب می شود و در گفت و گوهایی که در میان معاونان و مدیران انجام می شود و با حضور اساتید ملی مرتبط مسایل بیان شده و راهکار ارایه می شود.
او گفت: همچنین این گردهمایی ها در بهبود شرایط و مسایل مبتلابه مناطق بسیار اثرگذار است. ضمن امیدواری از استمرار چنین نشست هایی نگاهی به چرخش این نشست ها در مناطق مختلف نیز وجود داشته باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: آشنایی با ظرفیت ها، جاذبه ها و توانمندی های هر کدام از مناطق باز هم می تواند به عنوان یک نقطه مثبت و قوت به شمار آید که چرخش برگزاری این نشست ها در مناطق مختلف موجب آشنایی بیشتر با ظرفیت های مناطق آزاد و ایجاد همگرایی مناطق می شود.
چاکر زهی با اشاره به قدمت 26 ساله منطقه آزاد چابهار بیان کرد: پس از بررسی های انجام شده، متوجه شدیم انتظار اتی که جوامع محلی از این منطقه دارند به دلیل نداشتن نقشه راه مشخص در خصوص مسوولیت اجتماعی برآورده نشده بود.
او ادامه داد: بر همین مبنا در نخستین گام اقدام به تدوین سند مسوولیت های اجتماعی منطقه آزاد چابهار نمودیم که از این حیث چابهار نخستین منطقه آزادی بود که سند مسوولیت های اجتماعیش را به تصویب رساند که در چندین موضوع به عنوان محور اصلی فعالیت از جمله آموزش، بهداشت، محیط زیست و جوامع محلی به آن پرداخته شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در سه الی چهار سال اخیر تلاش هایی بسیاری برای امید سازی و کسب رضایتمندی جوامع محلی در دستور کار و قرار گرفت، تصریح کرد: بر اساس این سند و حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق شورایعالی مناطق آزاد و رویکرد معاونت فرهنگی منطقه آزاد چابهار، امروز شاهد یک رضایتمندی خوبی بر اساس این سند در موضوعات یاد شده هستیم.
چاکر زهی اضافه کرد: در حوزه توانمند سازی جوامع محلی، محیط زیست و آموزش های بهداشتی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است و در حوزه بهداشت و درمان نیز در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز نیز گام های خوبی برداشته شده ضمن اینکه به منظور ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و زیر ساخت های آموزشی پیشگام بودیم و کارهای خوبی را طی سال گذشته در این حوزه به انجام رسانده ایم.
او تصریح کرد: با توجه به مجموعه فعالیت های انجام شده و تغییر نگرش و رضایتمندی حاصله جوامع محلی، منطقه آزاد چابهار در صدد ارتقای کیفیت و استمرار این برنامه ها است تا بتوان در بخش های مختلف به ویژه در بخش آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت و نیاز و محور توسعه قدم های جدی تری را برداریم و همکاری و مشارکت بیشتری را با آموزش و پرورش داشته باشیم.
چاکر زهی با اشاره به رفع کمی و کاستی ها آموزشی در مناطق مختلف شهری توضیح داد: تاسیس دبیرستان دانا و توانا یکی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار است که تعدادی از دانش آموزانی که به لحاظ اقتصادی وضعیت چندان خوبی نداشتند، با فراهم کردن امکانات آموزشی بسیار خوب زمینه رشد و بالندگی این دانش آموزان فراهم شد، پذیرش دانش آموزان خروجی از این دبیرستان در دانشگاه های معتبر یکی از اتفاقات خوب انجام شده بود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان بیان کرد: در سه حوزه یاد شده گام هایی را برداشته و استمرار داریم البته برخی مشکلات به لحاظ ساختاری در بحث چارت تشکیلاتی مناطق آزاد هم وجود دارد که خوشبختانه با حمایت همکارانمان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در صدد رفع آنها هستیم تا مناطق آزاد هشت گانه کشور در توسعه کشور بیش از پیش موفق و پیشرو باشند.
لازم به ذکر است که سازمان منطقه آزاد اروند، از 10 تا 12 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور با محوریت توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری و میراث فرهنگی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و آموزش است.

مدیر روابط عمومی مناطق آزاد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو