داداش زاده؛

12 / فعالیت های فرهنگی، توانمند سازی جامعه محلی را همراه دارد

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: فعالیت های فرهنگی باید موجب توانمند سازی جامعه محلی شود.

به گزارش فرینا؛ یوسف داداش زاده در حاشیه دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند افزود: در بعدهای اقتصادی فرهنگ و هنر و مباحث اجتماعی به کسب و کارهای نوین با رویکرد صنایع خلاق اشاره شد که یک جرقه بسیار خوبی برای مناطق آزاد بود که بتوانند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و گردشگری با نگاه اقتصادی برنامه ریزی داشته باشند و سبب توانمند سازی جامعه محلی شان شوند.

داداش زاده خاطرنشان کرد: شناخت در برنامه ریزی اوقات فراغت مورد تاکید است و بحثی در رابطه با تغییر نظام آموزشی با محوریت کیفی سازی مدارس مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت که می تواند یک الگوی بسیار خوبی برای سرزمین اصلی نیز باشد.

وی تصریح کرد: آنچه از سوی سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست مورد بحث قرار گرفت یکی مبحث مربوط به چارت سازمانی معاونت های فرهنگی بود که با توجه به تغییر رویکریی که در حوزه فرهنگی مناطق انجام شده و بعد اقتصادی مباحث و صنایع خلاق که بیشتر مورد تاکید قرار گرفت به به ناچار باید چارت سازمانی مان هم متناسب با ماموریت های تعریف شده باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: منطقه آزاد ارس در سالهای اخیر در بحث رویداد سازی برنامه ریزی های بسیار خوبی داشته که است و جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از جشنواره های صاحب جایگاه در کشورمان شده وهمینطور به دنبال سایر رویدادها هستیم که سال به سال تداوم داشته باشد تا ضمن جذب گردشگری بیشتر سبب معرفی این دیار ارزشمند شود.

داداش زاده اظهار داشت: در حوزه صنایع خلاق نیز به دنبال ساختار سازی هستیم مباحثی که بسیار ارزشمند است و بایستی از همین الان نهاد سازی شودی در این راستا آنکه مرکز رشد ارس به عنوان تنها مرکز رشد مناطق آزاد کشور مجوز صدور گواهی صنایع خلاق را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده که امروز مدیر مرکز،  فرآیند کسب این مجوز را به سایر مناطق توضیح داد.

وی افزود: امید می رود تا با انتقال تجربیات میان مناطق مختلف بتوانیم نقش بسیار ارزشمندی را در مباحث مربوط به توانمند سازی محلی داشته باشیم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطر نشان کرد: موضوع آخر برنامه ریزی برای ایام نوروز است که با توجه به تغییراتی که در نرخ بنزین در کشور ما اتفاق افتاده است بنابراین بایستی در مبحث حمل و نقل عمومی و برنامه ریزی برای آنکه بتواند در جذب گردشگر به ویژه داخلی موثر باشد را در حال انجامش هستیم. 

داداش زاده در پایان گفت: انتظار می رود تا هر 8 منطقه آزاد کشور که الان تبدیل به یک مقصد گردشگری شده اند بتوانند این نقش را امسال نیز به خوبی ایفا کنند.منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی خود یک مرکزی برای انتقال گرشگران است و هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است. در حوزه گردشگری 7 منطقه ماکو، ارس، انزلی، چابهار، اروند، کیش و قشم همه به عنوان مقاصد بسیار ارزشمند در بحث گردشگری محسوب می شوند که نقششان را نیز به خوبی ایفا می کنند. انتظار می رود در نوروز امسال نیز این مناطق به نقش ارزشی خودشان در زمینه گردشگری بپردازند.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو