شیخ زاده؛

13 / نشست های مشترک منجر به رشد مناطق آزاد می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: چنین نشست هایی منجر به ایجاد رابطه هر چه بهتر و تولید انرژی های بیشتر برای تعالی و رشد مناطق آزاد کشور به ویژه در بحث گردشگری و حوزه فرهنگی و اجتماعی با نگاه به صنایع خلاق، می شود.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند، ضمن قدردانی از معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و منطقه آزاد اروند بابت میزبانی این رویداد، خاطرنشان کرد:  آنچه در منطقه آزاد قشم به طور اختصاصی در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است، بردن مسائل فرهنگی و اجتماعی و حل کردن این مسائل در سطح مساجد محلات است.

شیخ زاده افزود: جزیره قشم با ۳۴۰ مسجد در سه شهر و ۶۷ روستا، یکی از شهرهای کشور با بیشترین تعداد مساجد محسوب شده از همین روی مسائل در مساجد طرح، بررسی، بحث و تبادل نظر و سپس راه کار ارائه می شود.

وی از کشف استعدادهای فرهنگی و هنری با کمک روحانیون مساجد در قشم خبر داد و گفت:  فرزندانی را که در اطراف مساجد سکونت دارند شناسایی کرده و سپس آنها را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم معرفی و در آنجا برایشان دوره های آموزشی برگزار می کنیم تا بر مبنای این دوره های آموزشی، استعدادها به درآمدزایی برای منطقه آزاد منجر شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، توجه به زیرساخت ها با نگاه به پایدار بودن توسعه یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم است، اذعان داشت:  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ۱۶ پروژه بسیار کلان را به عنوان پروژه های آینده قشم در نظر گرفته اند که با عددی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مناقصه شان برگزار شده است و در حال جذب پیمانکارانی هستیم که با یک فرمت خاص و با استفاده از منابع داخلی قشم آنها پوشش داده شوند، نگاه به توسعه پایدار می تواند به ما در جهت پایداری گردشگری کمک کند.

شیخ زاده تصریح کرد: گردشگری به طور صرف زیرساخت نیست، گردشگری آداب، سنن و رسوم مردم بومی روستاهای قشم است که با یک تمدن چند هزار ساله به تمام کسانی که وارد این جزیره می شوند، پاسخ می دهیم.

وی با اشاره به این نکته که باید در حوزه بین المللی فعالیت مان را آغاز و ادامه دار کنیم،  افزود:این روزها که اختلاف برابری قیمت ارز سبب شده تا  ایران یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری باشد، به فکر افتادیم که در این محور نیز به طور جدی ورود کنیم؛ در همین راستا مکاتبه ای را با سازمان جهانی گردشگری داشتیم تا با شرکت های بین المللی که امکان سفر به ایران را دارند، تبادل  گردشگر داشته باشیم در حال حاضر موفق شدیم تا با  یک شرکت در روسیه و یک شرکت در هلند وارد مذاکره شویم، امیدواریم بتوانیم در آینده ای هر چه نزدیک شاهد یک مراوده بین المللی در حوزه گردشگری به عنوان نخستین حرکت آنهم در سطح بین المللی در منطقه آزاد قشم باشیم.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو