چاکرزهی؛

14 / تبادل تجربه ها راهکار عبور از چالش ها

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار برگزاری نشست های معاونین و مدیران مناطق آزاد را راهکاری برای تبادل تجربه ها و عبور از چالش ها دانست.

به گزارش فرینا، محمد اکبر چاکرزهی در حاشیه  در دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند، افزود: تبادل امروز نوزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد اروند در منطقه آزاد اروند است و از بابت میزبانی بسیار خوب همکارانمان در این منطقه از همگان داشتند و امیدواریم این نشست ها استمرار داشته باشد.

چاکرزهی خاطر نشان کرد: اهمیت این نشست های در این است که به رغم وجود برخی مشکلات در مناطق این نشست ها به عنوان یک تبادل تجربه محسوب می شود و در گفتگوهایی که در میان معاونان و مدیران انجام می شود و حضور اساتید ملی که رابطه با موضوعات مختلف مسائل را بیان کرده و راهکار ارائه می دهند ، در بهبود شرایط و مسائل مبتلابه مناطق بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: ضمن امیدواری از استمرار چنین نشست هایی نگاهی به چرخش این نشست ها در مناطق مختلف نیز وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آشنایی با ظرفیت هاو جاذبه ها و توانمندیهای هرکدام از مناطق باز هم می تواند به عنوان یک نقطه مثبت و قوت به شمار آید.

چاکرزهی افزود: در منطقه آزاد چابهار با یک قدمت طولانی حدود 26 ساله از تاسیس آن، انتظار اتی که جوامع محلی از این منطقه دارند براساس بررسی های انجام شده درطول سالهای گذشته به دلیل نداشتن نقشه راه مشخص در رابطه با مسئولیت اجتماعی این منطقه پاسخ داده نشده و بر همین مبنا در نخستین گام اقدام به تدوین سند مسئولیت های اجتماعی برای منطقه آزاد چابهار به عنوان نخستین منطقه آزاد دارای این سند کردیم که در چندین موضوع به عنوان محور اصلی فعالیت از جمله آموزش، بهداشت، محیط زیست و جوامع محلی به آن پرداخته شده است. 

وی همچنین گفت: براساس این سند و حمایت معاونت فرهنگی،اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق شورایعالی مناطق آزاد و رویکرد معاونت فرهنگی منطقه آزاد چابهار امروز می بینیم که یک رضایتمندی خوبی بر اساس این سند در موضوعات یاد شده دیده می شود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در حوزه توانمند سازی جوامع محلی از جمله سوزن دوزی و هم در بخش محیط زیست و آموزشهای قابل ارائه و بهداشت اقدامات قابل توجهی انجام شده است و در حوزه بهداشت و درمان نیز در جهت تامین تجهیزات مورد نیاز نیز گامهای خوبی برداشته شده ضمن اینکه در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و زیر ساختهای آموزشی پیشگام بودیم و کارهای خوبی را طی سال گذشته در این حوزه به انجام رسانده ایم، با توجه به مجموعه فعالیتهای انجام شده و تغییر نگرش و رضایتمندی حاصله ا اقدامات منطقه آزاد در تلاش برای استمرار این برنامه ها هستیم تا بتوانیم در بخشهای مختلف به ویژه در بخش آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت ونیاز و محور توسعه قدمهای جدی تری را برداریم و همکاری و مشارکت بیشتری را با آموزش و پرورش داشته باشیم تا بتوانیم کمی و کاستی ها ی آموزشی در مناطق مختلف شهری را رفع کنیم.

چاکرزهی افزود: تاسیس دبیرستان دانا و توانا یکی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار است که تعدادی از دانش آموزانی که به لحاظ اقتصادی وضعیت چندان خوبی را نداشتند و با فراهم کردن امکانات آموزشی بسیار خوب زمینه رشد وبالندگی این دانش آموزان را فراهم کرده ایم، پذیرش دانش آموزان خروجی از این دبیرستان در دانشگاه های معتبر یکی از اتفاقات خوب انجام این کار بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان گفت: در سه حوزه یاد شده گامهایی را برداشته و استمرار داریم البته برخی مشکلات به لحاظ ساختاری در بحث چارت تشکیلاتی مناطق آزاد هم وجود دارد که خوشبختانه با حمایت همکارانمان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در صدد رفع آنها هستیم تا مناطق آزاد هشت گانه کشور در توسعه کشور بیش از پیش موفق و پیشرو باشند.
گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو