نیک نفس؛

19 / استمرار برگزاری نشست های معاونت های فرهنگی مناطق آزاد باید به مصوبه تبدیل شود

مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: استمرار برگزاری نشست های معاونت های فرهنگی مناطق آزاد باید به مصوبه تبدیل شود.

به گزارش فرینا، اسلام نیک نفس در حاشیه دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند، با بیان منظقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نوپا است و حضور ما در نشست معاونین مناطق به دو دوره محدود می شود، اظهار کرد: نوزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد کشور از خروجی خوبی برخوردار خواهد شد، زیرا  تبادل افکار،  انتقال تجربیات و و رایزنی های انجام شده میان مناطق آزاد 8 گانه به شکل خوبی انجام شد و راهکارهای بسیار خوبی را پیش روی معاونان و مدیران فرهنگی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی مبتلا به احتمالی قرار داده است.

نیک نفس گفت: همچنین مقرر شد تا جلساتی درون گروهی میان مناطق مختلف برگزار شود که بر همین اساس برخی مناطق در موضوعات مشترک با یکدیگر به توافقاتی دست یافتند.

وی افزود: تداوم جلسات بسیار مهم است، نگرانی هایی از این بابت که با تغییر یک مدیر در دبیرخانه، علاقه ای برای تداوم این نشست ها و یا دستیابی به نتیجه مورد دلخواه نباشد، وجود دارد، باید این موارد به صورت قانون مصوب درآید تا با انجام هر تغییر در بدنه شورایعالی مناطق، مسایل تحت شعاع قرار نگیرد.

مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) زیر مجموعه این شهر فرودگاهی است و ارتباط آنچنانی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ندارد و توسط همان شهر فرودگاهی اداره می شود.

نیک نفس اضافه کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار واقع شده است که از این میزان هزار و 500 هکتار آن مربوط به منطقه آزاد است بر همین مبنا برنامه های فرهنگی و گردشگری این منطقه با سایر مناطق متفاوت است، ما باید یک بازتعریف و نگاه دیگری به مقوله فرهنگی و گردشگری در این منطقه آزاد داشته باشیم.

وی افزود: از مزیت های شهر فرودگاه امام خمینی(ره) این است که حدود 84 درصد از گردشگران داخلی و خارجی کشور از این فرودگاه وارد و خارج می شوند لذا باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره برداری کنیم بر همین مبنا به همکاران خودمان در سایر مناطق آزاد پیشنهاد دادیم که هر کدام از مناطق برای جذب گردشگر در حوزه سرزمینی خود در پایانه فرودگاه امام خمینی(ره) پاویون اختصاصی داشته باشند به طور مثال حتی مناطق آزاد قشم و کیش می توانند پروازهایی را به طور مستقیم از این فرودگاه به مناطق خود داشته باشند.
او گفت: با توجه به شرایط منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه هایی که به شکل کلی برای مناطق آزاد تعریف می شود در این منطقه چندان کاربردی نیست و لذا معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نظرشان بر این است که باید برای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به طور خاص از کارشناسان، طراحان و برنامه ریزان دعوت شود تا ضمن استفاده منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی از این برنامه ها، سایر مناطق آزاد نیز از آن بهره مند شوند.

مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اذعان کرد: در حوزه بین المللی برای انجام مراودات گردشگری میان این منطقه با سایر کشورها، پیشنهادات فراوان ارایه شده اما تا کنون به صورت عملی اقدامی صورت نگرفته است.

نیک نفس در پایان گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه محل تردد و حتی ماندگاری چند روزه گروه های مختلف از جمله گروه های مذهبی است، لذا درصد احداث مرکزی همچون مرکز اسلامی شهر هامبورگ ر این منطقه هستیم.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو