زمانی؛

23 / گردشگری دریایی می تواند مبنایی برای توسعه مناطق آزاد باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : با توجه به ظرفیت مناطق آزاد در حوزه گردشگری دریایی، این صنعت می تواند مبنایی برای توسعه این مناطق باشد.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی در دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند افزود: حوزه گردشگری منبع درآمد تجدیدپذیر به شمار می رود و باید برای توسعه گردشگری دریایی مناطق آزاد تلاش کرد چرا که می تواند مبنای توسعه این مناطق باشد.

زمانی، اروند را پرجمعیت ترین منطقه آزاد تجاری نامید و ادامه داد: این منطقه نسبت به سایر مناطق آزاد دیگر دارای موقعیت ویژه ای در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: دربرگیری بخش‌هایی از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال ۸۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ اما به دلیل پراکندگی، نیاز پیوستن هر دو شهر به محدوده منطقه آزاد تجاری کاملا احساس می‌شد؛ تا اینکه از سال ۹۲ و در دولت تدبیروامید شهرهای خرمشهر، آبادان و جزیره مینو به منطقه آزاد اروند الحاق شدند وفصل جدیدی در این منطقه رقم خورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ثبات مدیریتی در سالهای اخیر را نیز قدم مثبتی برای توسعه در زمینه های مختلف برشمرد خاطر نشان کرد: آبادان و خرمشهر با ازدست دادن رونق اقتصادیشان در جنگ و ناموفق بودن بازسازی این دو شهر در دوران سازندگی و بی ثبات بودن مدیریت در سالهای آغازین تاسیس سازمان منطقه ازاد اروند متضرر شدن که می توان گفت ثبات مدیریتی در سالهای اخیر توانست تا حدی به رشد این دوشهر کمک کند.

زمانی عملکرد این سازمان را با وجود مشکلاتی که در این سالها پیش رو داشته است قابل دفاع دانست و گفت: آسان سازی تردد اتباع خارجی در آذرماه ۹۶ منطقه آزاد اروند، اتفاقات تازه‌ای در روابط میان ایران و کشور‌های همسایه را رقم زد.

وی از همجواری با کشور عراق و استان بصره بعنوان یک ظرفیت ویژه برای اروند اروند یاد کرد و افزود: آبادان و خرمشهر از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار هستند.
اسماعیل زمانی در پایان گفت: در سالهابی اخیر بودجه خوبی صرف پروژه های فرهنگی شده است و توسعه انسانی یکی از اولویتهای سازمان منطقه ازاد اروند بوده است.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.