بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از 4 پروژه عمرانی شهر قشم

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاون فنی و عمرانی و جمعی از مدیران این سازمان در بازدید برخی پروژه های عمرانی شهر قشم دستورات لازم برای آماده سازی سریعتر این طرح ها را صادر کرد.

به گزارش فرینا، بازدید از پروژه جمع آوری آب های سطحی شهر قشم حد فاصل چهارراه رسالت تا چهارراه پردیس و همچنین اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی در سایت سمن و انتقال آب ها به دریا نخستین برنامه بازدیدهای روز پنجشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه وی بود.
با توجه به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص حل مشکل آب گرفتگی برخی محلات شهر قشم در فصل بارندگی، اجرای دو طرح در دستور کار معاونت فنی و زیربنایی این سازمان قرار گرفته است.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته و از مدتی قبل عملیات احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی در دو نقطه از شهر قشم با همکاری و هماهنگی مدیریت فنی و امور زیربنایی در دست اجرا قرار دارد.
مرحله نخست این طرح با هدف ایمن سازی محله های چابهار و دوحه، آب های سطحی سرریز شده شهرک های نریمان، الهیه و سام و زال را از طریق کانالی به طول 490 متر در ابعاد 100 در 120 سانتی متر در مسیر چهارراه رسالت به سمت چهارراه پردیس به دریا منتقل می کند.
همچنین دومین مرحله اجرایی این پروژه نیز در سایت سمن با حفر کانالی به طول 550 متر در ابعاد 100 در 150 سانتی متر برای انتقال آب های سطحی شهرک های سیستان، بوستان و گلستان به دریا شروع شده است.
بررسی روند پیشرفت فیزیکی فاز دوم کمپ پارک ساحلی آفتاب شهر قشم دومین مرحله بازدیدهای رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین و مدیران این سازمان بود.
فاز دوم کمپ پارک ساحلی آفتاب در مسیر ساحل جنوبی شهر قشم با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 6 هکتار در حال اجراست و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از فضای این کمپ با هدف افزایش رفاه عمومی و روحیه نشاط اجتماعی به فضای ورزشی اختصاص خواهد یافت.
ایجاد پارکینگی با ظرفیت 200 خودرو و محوطه پارکینگ مخصوص قایق های تفریحی نیز از مزایای دیگر فاز دوم این کمپ پارک ساحلی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاون فنی و عمرانی و جمعی از مدیران این سازمان در آخرین مرحله بازدیدهای روز پنجشنبه خود از محل احداث هتل دریتا شهر قشم دیدن کردند.
هتل دریتای قشم به عنوان نخستین هتل کاملا هوشمند شهر قشم از سال 94 موفق به اخذ مجوز شده و از شهریورماه سال جاری مراحل دیوارچینی آن آغاز شده است.
طبق طراحی صورت گرفته این هتل دارای پنج طبقه اقامتی، یک طبقه رستوران و لابی و یک طبقه زیرزمین برای استقرار تاسیسات مورد نیاز پروژه و پارکینگ خواهد بود.
هتل دریتا قشم در حال حاضر دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و مطابق برنامه زمان بندی ارائه شده توسط مجری، این طرح تا شهریورماه سال آینده (1399) به پایان رسیده و آماده بهره برداری می شود.
این هتل دارای 60 اتاق بوده و با بهره برداری آن 140 تخت به ظرفیت گردشگرپذیری شهر قشم افزوده خواهد شد.
براساس این گزارش تا پایان سال جاری و با افتتاح هفت هتل و هتل آپارتمان، جزیره قشم شاهد افزایش 11 درصدی تعداد تخت های اقامتی و افزایش ظرفیت مراکز اقامتی و گردشگرپذیر خواهد بود.
ظرفیت تخت های اقامتی جزیره در حال حاضر 6 هزار و 423 تخت است و با افتتاح این هفت مرکز و دو مجوعه در دست تغییر تا پایان سال 1398 این میزان به هفت هزار و 177 تخت افزایش پیدا می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو