وزیر کشور در بازدید از بندر امیرآباد تأکید کرد:

نقش کلیدی بندرامیرآباد در رونق تجارت و اشتغال منطقه

​​​​​​​وزیر کشور بر نقش مهم منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در عملیاتی شدن شعار “رونق تولید” منطبق با اهداف اقتصادی کشور تأکید و ایجاد خط سیر گردشگری دریایی از آستارا تا گلستان با محوریت ایجاد آن در بندرامیرآباد را امری لازم در توسعه گردشگری این بندر برشمرد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر دریانوردی؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: با توجه به حضور ایران در تجارت اوراسیا و تعرفه های ترجیحی که روی 500 قلم کالا وضع شده است به طور قطع بندرامیرآباد یکی از بنادر فعال در کشور خواهد شد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه زیرساخت های همه فعالیت ها اعم از صنعتی، گردشگری، خدماتی و نفتی در بندرامیرآباد پیش بینی شده است ابراز امیدواری کرد: با امتیازاتی که به بندرامیرآباد با منطقه آزاد شدن آن که چندی پیش نیز در هیأت دولت به تصویب رسید تعلق خواهد گرفت شاهد نقش آفرینی بیش از پیش این بندر در مناسبات اقتصادی کشور باشیم.
وی بندرامیرآباد را با حمل و نقل و مسیرهای دسترسی چند وجهی، قرارگیری در کریدور شمال ـ جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران محلی جذاب برای بازرگانان و تاجران دانست که روند رو به رشد توسعه ساختاری، تجهیزاتی و نرم افزاری افزایش ترانزیت کالا را رقم می زند.
وزیر کشور، بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنا اقتصاد کشور برشمرد که افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالای آن در سال جاری نوید بخش رونق تولید در منطقه است.
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به سرمایه گذار بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور به شمار می رود خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت های الکترونیکی ، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود.
رییس شورای امنیت کشور با اشاره به نقش مهم بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه ای که بر کشور تحمیل شد گفت: این بندر با امکانات و موقعیت بی نظیر خود توانسته تحریم ها را به فرصت تبدیل و اقتصاد منطقه را متحول کند.
در ادامه این دیدار مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ضمن خیرمقدم به وزیر کشور و مدیران اقتصادی استان به تبیین توانمندی ها ، برنامه ها، عملکرد و اهداف این بندر در سال جاری پرداخت.
سیاوش رضوانی، بندرامیرآباد را به عنوان بندر ثبت رکوردهای بی نظیر معرفی کرد که توانست در سال گذشته و همچنین در سال جاری حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا، میزان تخلیه کالاهای ورودی و تعداد کشتی های ورودی به بندر ثبت نماید.
رضوانی میزان تخلیه وبارگیری کالا در سال جاری را 3 میلیون تن عنوان کرد که توانست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 13درصدی، سهم 65 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را در همین مدت از آن خودکند.
مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پایان افزود: سهم 75 درصدی صادرات و 66 درصدی تخلیه کالاهای اساسی، تنها بخشی از دستاوردهای بندرامیرآباد می باشد که در میان بنادر شمالی کشور به نام این بندر به ثبت رسیده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.