معاون رييس جمهور:

 ضرورت اتصال راه آهن سراسري به بندر کاسپين تا پايان سال 99  

با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار گيلان، مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي و مديران دستگاه هاي اجرايي نشست ستاد اقتصاد مقاومتي با تمرکز بر پروژه راه آهن رشت، بندرکاسپين، انزلي در استانداري گيلان برگزار شد.

به گزارش فرینا، در اين نشست محمد باقر نوبخت با اشاره به ضرورت اتصال راه آهن سراسري تا پايان سال 99 به مجتمع بندري کاسپين منطقه آزاد انزلي گفت: بايد تا پايان سال 99 خط ريلي از همه بنادر جنوبي به بندر کاسپين متصل شود چون بخشي از تبادلات ما با کشورهاي اوراسيا از اين مسيرها و با خط کشتيراني انجام مي‌شود.

محمدباقر نوبخت در ادامه با اشاره به طرح خط راه آهن رشت ـ انزلي و رشت ـ آستارا از حضور الهام علي اف رئيس جمهور جمهوري آذربايجان در آينده اي نزديک در گيلان خبر داد و افزود: اين کشور شريک ايران در راه اندازي اين خط ريلي است و با استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه آزاد انزلي مي‌توان روابط تجاري با کشور‌هاي حاشيه خزر را تقويت کرد.

نوبخت با اشاره به قراردادهاي موجود کشورمان با اعضاي اتحاديه اقتصادي اوراسيا، خاطرنشان کرد: بايد از اين فرصت بي‌نظير استفاده کرد و همه کالاهاي توليدي کشورمان از سال آينده از بنادر کاسپين و انزلي که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند به کشورهاي اوراسيا انتقال يابد.

گفتني است؛ پس از نشست ستاد اقتصاد مقاومتي روزبهان مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي به همراه نوبخت معاون رييس جمهور و محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي از پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپين بازديد کردند و از نزديک در جريان فعاليت‌هاي انجام شده و برنامه هاي در دست اجرا از سوي پيمانکار پروژه و سازمان منطقه آزاد انزلي در بحث تملک اراضي قرار گرفتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.