فرماندار تایباد عنوان کرد:

پروژه‌های بزرگ اقتصادی مرز دوغارون حاصل اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان است

فرماندار شهرستان تایباد با بیان اینکه سه پروژه بزرگ اقتصادی که امروز کلنگ زنی می‌گردد، گفت: این پروژه‌ها حاصل اشتراکات فرهنگی غنی و عمیق دو کشور است.

به گزارش فرینا، محسن سیاح در گردهمایی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با بیان اینکه امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی در منطقه هستیم که حاصل اشتراکات فرهنگی غنی و عمیقی است که از سرمایه‌های دو کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: منطقه مرز هوشمندی که امروز کلنگ زنی می‌شود، مرز دوغارون را به اولین منطقه مرزی هوشمند کشور تبدیل می‌کند که شتاب بخشی مناسبی به صادرات و واردات می‌دهد. این طرح بزرگ ملی از سیاست‌های دولت برای هوشمند سازی مرزهاست که بصورت پایلوت در مرز دوغارون اجرا می‌شود.

سیاح افزود: بازار مبادلات اقتصادی نیز مزیت‌های زیادی دارد، تامین و تجمیع نیازهای تجار در یک مکان، تامین فرصت‌های برابر، امکان افزایش کنترل کیفی کالا، ایجاد اعتماد بیشتر، توسعه و تقویت امنیت سرمایه گذاری و ارتقای امنیت پایدار در مرز است. همچنین شهرک سوخت بازار امن مالی است که در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است و می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

وی گفت: چند تفاهم نامه در حوزه‌های اقتصادی، بیمه و دیگر حوزه‌ها به امضا می‌رسد که ان شالله چهره شهرستان تایباد را تغییر خواهد داد. الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی و تیم اقتصادی وی، تمام ارکان نظام‌را در جهت توسعه اقتصادی استان بسیج کردند. در تایباد تا الان 10 معین اقتصادی با هدف ایجاد فضای کسب و کار و توانمند سازی روستاییان به عنوان اولین پایگاه تولیدی کشور مشغول بکار هستند.

گفتنی است؛ در این مراسم کلنگ زنی خط مونتاژ خودرو برقی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز بر زمین زده شد‌. پروژه‌ای که در فاز اول به مونتاژ خودروهای برقی و در فاز دوم به تولید این خودرو خواهد پرداخت. نخستین خودرو مونتاژی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شهرستان تایباد پرده برداری شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو